Skulle du vilja veta om otrohet?
Funderar hur många som skulle hellre vilja veta sanningen eller om det är bäst att vara ovetande.
Funderar hur många som skulle hellre vilja veta sanningen eller om det är bäst att vara ovetande.
Jag skrev mycket riktigt att:
Jag är övertygad att jag kan besvara dem (dina frågor) ganska enkelt
Mitt svar är också både enkelt och tydligt:
?Jag har inte någon gång värderat vilket som väger tyngst av det du påstår.?
?Du kanske har missat det, men faktum är att det är inte möjligt att värdera eller väga två faktorer mot varandra när den ena faktorn är okänd.?
Jag ser inget i frågan eller svarsalternativen, som tyder på att TS skulle vara extremt rädd för otrohet?
Däremot vore det bra med exempel till varje svarsalternativ. Utöver det kan man personligen besvara i ett inlägg vad det betyder för var enskild person. Då det kan skilja mellan personer vad otrohet betyder. Som exempel kan vissa tycka att det är otrohet att se på porrfilm ( vilket jag personligen inte ser det som). Men vad otrohet innebär, beror mest på vilka gränser man kommit överens om i vart enskilt förhållande.
Jag tycker ändå att det är viktigt att utgå från trådstartarens frågor, och att inte tolka in saker utifrån egna erfarenheter. Om man är osäker är det bättre att fråga ts, vad hen menar. Tills dess utgår jag endast ifrån det som står i frågan.
Jag håller med om att man ska kunna prata om sånt utan att bli påhoppad. Men följdfrågor kan ställas av nyfikenhet likväl som de kan vara elaka eller ironiska. Så det är viktigt att inte ta allt som påhopp utifrån sina personliga känslor.
Men nu handlade inte tråden om någons kris, utan var en allmän fråga. Jag tycker det är helt upp till trådstartaren att få bestämma vad det ska handla om. Att man ska hålla sig till topic och inte styra om till det man själv vill, eller förutspå vad trådstartaren känner i frågan. Oavsett om det handlar om att få sörja efter en otrohetskris, få svära och ösa ur sig ilska, eller bara prata allmänt , så ska det vara upp till personen som startar tråden. Om man inte vill diskutera ämnet som TS efterfrågar, finns ju möjligheten att starta en egen tråd.
Nu är jag rätt less på denna tråd eftersom väldigt få håller sig till topic, och hittar på egna tolkningar runtomkring. Jag anser denna fråga besvarad för min del, och jag står fortfarande fast vid samma beslut. Med facit i hand - att jag fick veta var utan tvekan det bästa för mig.
Trodde inte det spelade någon roll varför jag gjorde en omröstning.
Min anledning är bara att jag kände till en otrohetsaffär, och jag ville bara se om de flesta ville veta eller inte.
Nu har jag berättat och han är tacksam över att han fått veta sanningen.
Självklart så vill man veta.
Ja, jag har förstått att du VILL veta. Men jag har fortfarande inte förstått vad som är grunden till att du vill veta.
Du säger att du vill veta för att du värderar sanningen högt.
Men det jag undrar är; hur är det möjligt för dig att värdera sanningen när du inte känner till den? Det du inte känner till, hur kan du veta om något är sant eller inte sant, hur kan du väga sanningen mot lögnen, gällande det du inte vet något om?
Jag vill inte veta och mitt svar är både enkelt och tydligt:
Jag har inte någon gång värderat vilket som väger tyngst av det du påstår.
Faktum är att det är inte möjligt att värdera eller väga två faktorer mot varandra, vilken av faktorerna i mitt fall som väger tyngst går inte att avgöra, när den ena faktorn är okänd.