• Anonym (Andrea)

Så vilse i allt nu...

Hej alla!

Jag är 38 årig 2 barnsmamma. För ca 1 år sedan började jag träffa en 10 år yngre kille. Vi sågs och åt mat pratade och hade sex kanske nån gång i månaden. Ibland kom han hem till mig efter nån ute kväll och vice versa. 

Det sista har vår relation utvecklats mer och mer. I somras sågs vi plötsligt flera gånger i veckan (när jag va barnfri). Vi träffade varandras vänner osv. Sen fick jag veta att han varit med en annan tjej och eftersom vi inte lovat varandra nått på det planet så kände jag att jag får släppa det eller gå vidare. När han förstått att jag fått veta så ville han prata om det, han bad mig komma hem till honom och han försökte då sätta ord på saker men han visste inte hur han skulle göra det. Han va frustrerad över att han inte klarade uttrycka sig. "Det är så mycket jag vill säga men vet inte hur". Jag va helt lugn och hade inga problem med att släppa det. Vi hade inte lovat varandra nått. Han klargöra dock att vi aldrig kommer bli ihop. Jag är helt fine med det för jag vet inte ens själv vad jag vill med den saken, har inte tänkt på den biten. Han säger att ha  inte är kär i mig och när han säger detta är det tydligt att han försöker överrösta sig själv. Men sen har vi bara släppt att han va med en annan. Inget drama om det. Jag har inte tagit det hårt. Vi har fortsatt att ses. Han har kommit hit och nu träffat mina barn. Vi sover ihop utan att ha sex när barnen är hemma. Jag har sovrum vägg i vägg med min son så vill inte ha sex av den anledningen. Och det är han helt fine med. Han anstränger sig väldigt mkt och lagar mat tänder ljus osv. 

Men med den informationen jag fått känns det så ovärt. Varför gör han allt detta? Jag har blivit väldigt sårad i tidigare relationer och har murar runt mig. Vet inte om jag orkar fortsätta detta för jag är nog bara ett tidsfördriv högst troligt... Han visar en sak men säger en annan. Han har aldrig varit i en relation och är väldigt bekväm med att vara själv. Jag känner mig helt nedstämd av detta och vill bara försvinna. Varför jag känner så vet jag inte heller men är nog bara jobbigt att inte veta om man betyder nått. Hans bästa vän har sagt att han aldrig pratat om någon tjej så som han pratar om mig och att han är kär. 

Prata med honom går ju alltså men han har problem med att sätta ord. Jag ser hur han kämpar med detta. Vet inge vad jag vill med tråden
     Mest bara skriva av mig. Jag mår ganska dåligt efter sist vi sågs och vi båda fått i oss lite för mkt vin. Vi tjafsa om skitsaker och han blev sur sen vakna han och va som vanligt och jag mår dåligt över det och känner att han inte tycker om mig överhuvudtaget. Min självkänsla är kass

• Svar på tråden Så vilse i allt nu...
  • Anonym (Lee)
    Anonym (Andrea) skrev 2025-09-29 12:07:50 följande:
    Jag vet inte vad jag skulle göra. Tanken har slagit mig också och när jag tänker på det så skulle jag nog behöva tänka. Jag vill inte bli sambo eller ha fler barn. 

Vet att han inte vill ha barn. Det har han sagt. 

Sen skulle jag nog på någotvis behöva börja könna efter.... Jag vet inte vad jag skulle göra... Jag tror jag skapat väldiga murar runt mig men det betyder inte att jag inte är kär innerst inne. Jag vet inte. Skulle behöva va själv och känna efter tror jag. Är därför jag skrivit att jag känner mig kall. Men ja självklart skulle jag bli glad. Men skulle nog behöva tid. 

Det är så svårt att förklara... 
    De här med att inte vilja ha barn säger många yngre killar. Sedan ändrar sig en stor del av dem när de blir äldre. 
  • Anonym (Liten Anna)
    Anonym (Andrea) skrev 2025-09-29 12:07:50 följande:
    Jag vet inte vad jag skulle göra. Tanken har slagit mig också och när jag tänker på det så skulle jag nog behöva tänka. Jag vill inte bli sambo eller ha fler barn. 

Vet att han inte vill ha barn. Det har han sagt. 

Sen skulle jag nog på någotvis behöva börja könna efter.... Jag vet inte vad jag skulle göra... Jag tror jag skapat väldiga murar runt mig men det betyder inte att jag inte är kär innerst inne. Jag vet inte. Skulle behöva va själv och känna efter tror jag. Är därför jag skrivit att jag känner mig kall. Men ja självklart skulle jag bli glad. Men skulle nog behöva tid. 

Det är så svårt att förklara... 
    Eller så.är det så enkelt att du inte har känslor för honom och har nån slags dåligt samvete för det för hans skull. 
    Du kan för all del vara kåt,  attraherad och på nåt vis betagen i honom. Men du är inte kär. Och därför känner du dig kall. 
    Och du verkar ha svårt att säga nej så nu har detta gått för långt och det som händer i ditt huvud är att han nånstans vill mer än dig och även om du vill att ni ska träffas är du inte beredd på att ha en relation. 

Kanske ni skulle behöva ta en paus nån månad för att reda ut känslor och du får chans att stå på dig och sätta upp sunda gränser. 
  • Anonym (TuffBrud)

Du skriver "varför gör han detta?" 
    Frågan är snarare, Varför gör du så mot dig själv? 

Han är tydlig i var han står. 

• Anonym (Just me)

Du behöver ju inte denna relationen. Varför har dina barn ens träffat honom?

Gör slut och ha ingen kontakt mer. På.sikt kommer du må bättre. Mogna och bli vuxen. Dags nu. Ta ansvar för dig själv och dina barn. Äntligen. 

• Anonym (Glam)
    Anonym (Just me) skrev 2025-09-30 00:07:20 följande:

Gör slut och ha ingen kontakt mer. På.sikt kommer du må bättre. Mogna och bli vuxen. Dags nu. Ta ansvar för dig själv och dina barn. Äntligen. 

Haha, varför skulle de inte ha träffat honom?
    Ts skriver tydligt att det inte handlar om några småbarn.

När jag var i ts ålder hade mitt äldsta barn både körkort och jobb.
    Alla går inte barn sent i livet, vet du.

"Mogna och bli vuxen"? Vad är det för dum kommentar?
    Ts är 38 år och väl urväxt barnskorna.

Visserligen ung i jämförelse med mig men fullvuxen sedan många år oavsett.
  • Anonym (Andrea)
    Anonym (Just me) skrev 2025-09-30 00:07:20 följande:

Ja varför skulle inge mina barn kunnat träffa honom undrar jag också?? Precis som förgående inlägg.

Vill väldigt gärna veta varför som inte skulle kunna det? 

Den dagen man slutar ha bekymmer i livet försvinner inte för att man mognat och blivit vuxen. Detta är en vilsesvacka i livet och jag hoppas på att få ordning i huvudet. Hade jag varit olyckligt kär så hade jag vetat att jag måste avbryta, nu är ju inte fallet riktigt så enkelt. 
  • Teresse7
    Anonym (TuffBrud) skrev 2025-09-29 23:34:34 följande:

Du skriver "varför gör han detta?" 
    Frågan är snarare, Varför gör du så mot dig själv? 

Han är tydlig i var han står. 

Nej han är INTE tydlig i vart han står! Han säger en sak men agerar annorlunda... förstår om Ts blir vilse av detta.

Han väljer att vara hemma hos TS när barnen är där och av respekt till dom väljer de bägge att avstå ifrån sex som ett exempel... 
    Hans vänner säger saker till TS som pekar åt det motsatta också. 

Jag tror att han har mer känslor än han vill erkänna. 

... 
  • Anonym (x)
    Anonym (?) skrev 2025-09-29 12:14:05 följande:
    Han är tydlig, inget förhållande, du har varit tydlig, inget förhållande.

Vad är probelemt att ni faktiskt har det bra tillsammans som ni har det nu. Ni ses ibland, umgås, har sex.
    TS mår inte bra med det.
  • Anonym (?)
    Anonym (x) skrev 2025-09-30 18:24:25 följande:
    TS mår inte bra med det.
    Då bör TS bryta kontakten
  • Anonym (Åsiktsfull)
    Anonym (Andrea) skrev 2025-09-30 08:43:53 följande:
    Ja varför skulle inge mina barn kunnat träffa honom undrar jag också?? Precis som förgående inlägg.

Vill väldigt gärna veta varför som inte skulle kunna det? 

Den dagen man slutar ha bekymmer i livet försvinner inte för att man mognat och blivit vuxen. Detta är en vilsesvacka i livet och jag hoppas på att få ordning i huvudet. Hade jag varit olyckligt kär så hade jag vetat att jag måste avbryta, nu är ju inte fallet riktigt så enkelt. 
    Man brukar inte låta barnen träffa ens knullkompis!! 
  • Anonym (Lee)
    Anonym (Åsiktsfull) skrev 2025-09-30 21:36:36 följande:
    Prova beteckningen "mammas kille" istället. De träffas utan att ha sex de veckor som barnen är hos TS. Det gör man inte med en KK. 

Om killen är en hygglig typ så gör det ingen skada. Om han inte försöker ta en slags föräldraroll i hennes hem, men det verkar han inte göra.
  • Anonym (Andrea)
    Anonym (Lee) skrev 2025-09-30 21:41:51 följande:
    Prova beteckningen "mammas kille" istället. De träffas utan att ha sex de veckor som barnen är hos TS. Det gör man inte med en KK. 

Om killen är en hygglig typ så gör det ingen skada. Om han inte försöker ta en slags föräldraroll i hennes hem, men det verkar han inte göra.
    Tack för uppbackning 
  • Anonym (Andrea)
    Hade han varit min kk så hade denna tråd inte startat. 

Vi va nån form av kk från början men det är ett år sedan och då träffade han inte mina barn. Vår relation har ändrats väldigt mkt som jag skrivit om. 
  • Teresse7
    Dom är inte knullkompisar. 
  • Anonym (Lee)

Ibland växer vardagskärlek fram utan att man har varit i en förälskelsefas. Den kärleken är lika mycket värd som annan kärlek. 

Det jag är orolig för är vad som händer om t. ex. 8 år, när killen börjar känna att han faktiskt vill ha barn (vilket ofta händer när män mognar) och du  närmar dig klimakteriet och ändras snabbt.

• Anonym (Andrea)
    Anonym (Lee) skrev 2025-10-01 07:20:20 följande:

Ibland växer vardagskärlek fram utan att man har varit i en förälskelsefas. Den kärleken är lika mycket värd som annan kärlek. 

Det jag är orolig för är vad som händer om t. ex. 8 år, när killen börjar känna att han faktiskt vill ha barn (vilket ofta händer när män mognar) och du  närmar dig klimakteriet och ändras snabbt.

Jag ser honom som väldigt mogen i livet. Glömmer åkderskillnaden hela tiden. Men visst kan han vilja ha barn om 8 år. Mkt kan hända och jag anser nog att man inte ska tänka så. Skydda sig själv ifall saker ändrar sig. 

Är lite som att låta bli att äta en tårta för att man är rädd att den ska ta slut. 
  • Anonym (Lee)

En person kan vara känslomässigt mogen tidigt.

Men att mogna i livet är att passera olika stadier som gör att livsmålen förändras. Man kan plöltsligt få en barnlängtan som man inte har haft tidigare. Det har jag själv varit med om. 

Värderingar och andra livsmål kan också ändras. 

• Anonym (Liten Anna)
    Anonym (Andrea) skrev 2025-09-30 21:59:29 följande:

Vi va nån form av kk från början men det är ett år sedan och då träffade han inte mina barn. Vår relation har ändrats väldigt mkt som jag skrivit om. 
    Anonym (Andrea) skrev 2025-09-30 21:59:29 följande:

Frågan kvarstår ju fortfarande varför ni umgås som ett par om ni nu inte vill vara ihop  och du faktiskt mår dåligt sv det? 
    Du måste ju stoppa här och backa om detta inte känns bra. 
  • Anonym (Andrea)
    Anonym (Lee) skrev 2025-10-01 11:05:22 följande:

En person kan vara känslomässigt mogen tidigt.

Men att mogna i livet är att passera olika stadier som gör att livsmålen förändras. Man kan plöltsligt få en barnlängtan som man inte har haft tidigare. Det har jag själv varit med om. 

Värderingar och andra livsmål kan också ändras. 

Självklart är det så. 
Svar på tråden Så vilse i allt nu...