Vill inte umgås med barnen
Jag blir tokig på min man. Vi har 3 vuxna barn och han vill inte längre umgås med dem i ?onödan? för han tycker det är jobbigt. Det är inte riktigt det att relationen dem emellan är dålig utan han bryr sig mer om sig själv. Han har svårt att umgås med barnbarnen för de låter inte honom vara ifred och de vuxna barnen hjälper inte till med vad han tycker att de ska göra. Just med det att hjälpa till så gör han aldrig det själv hjälper till alltså.
Vi har ett fint stort fritidshus där jag har vuxit upp och mina föräldrar alltid har tagit emot oss alla med öppna armar. Nu är det sedan ganska många år i min ägo. Jag hade sett framemot att vi skulle välkomna barnen med öppna armar precis som mina föräldrar gjort men min man vill oftast inte att någon kommer. Det gör mig ledsen och nu är jag helt enkelt inne på att bara köra över honom. det gäller alltså inte bara barnens närvaro utan även vänner. Men just att han inte vill ha barnen där tycker jag är ett problem och gör mig ledsen. Så om jag kör över honom och ber barnen komma ibland tycker jag han får ta. Tänker jag helt fel