• Anonym (Johanna)

Bruna flytningar gravid vecka 10+5

Jag är i vecka 10 och blev undersökt med ultraljud för två dagar sedan, där allt såg bra ut och barnets hjärta slog fint. För fyra dagar sedan hade jag samlag med min man. Det kom inget blod direkt efteråt, men på natten några timmar senare såg jag lite ljust blod när jag torkade mig. Jag fick snabbt en tid för ultraljud, och där konstaterade man att allt såg normalt ut hjärtat slog fint. Idag har jag dock vaknat med bruna flytningar och känner mig väldigt orolig, även om jag vet att ultraljudet var normalt. Jag undrar hur vanligt detta är och om jag behöver vara orolig trots det

• Svar på tråden Bruna flytningar gravid vecka 10+5
  • Anonym (Johanna)

Jag vill tillägga att jag inte har mer än vanlig mensvärk men det har jag haft sen jag plussades lite hugg vid ena sidan då och då

• Anonym (Varje gång)

Jag har en teori att det händer något med utvecklingen runt vecka 11, typ att det växer väldigt kraftigt, eller att moderkakan tar över helt eller något såsant. Har varit gravid 6 ggr, en var tidigt missfall men i alla de övriga 5 har jag fått rosa/ brun / blodblandad flytning runt just vecka 11. Två gånger ökade det och visade sig vara MA. Men de andra tre har blivit två barn och en i magen nu vecka 15. Så som sagt har jag alltid haft något där runt vecka 11. Har du haft sex innan så kan det ju även var det som kommer ut senare. Brun = gammalt blod. Har vid en graviditet även blött efter ett ultraljud, fick för mig att de tryckte lite hårt med det där verktyget och att det var därför jag fick en liten blödning. Man är ju så känslig, speciellt de första veckorna. Så fick du vanligt UL på magen så kan det ju påverkat något blodkärl också. Lycka till och hoppas det blir bättre!

Svar på tråden Bruna flytningar gravid vecka 10+5