Jimmy75 skrev 2025-10-03 07:29:01 följande:
Jag är chockad....hur KUNDE du....ta så lång tid på dig innan det galet förväntade svaret kom. Det stod i gårdagens tidning att du skulle skriva såhär förr eller senare....du prickar båda de kritiska punkterna också. Både slutsatsen att jag ljuger och den alternativa förklaringen att jag då inte är en man. Jodå, det är jag...men det är gånger som denna jag skäms över att tillhöra gruppen - tack så mycket för att du bekräftar bilden av män som ibland framförs att män bara tänker på en sak och med ett organ (inte det huvudet som sitter på axlarna). Jag brukar tänka att det är en konstig uppfattning eftersom varken jag själv, eller flera män jag känner, är sådana. Men så kommer man in här och får följa med på en liten rundtur i huvudet på en person som dig och inser "Herregud! Jag fattar var dom får uppfattningen ifrån"
Anledningen till att vi har så stor hjärna är vårt neocortex. Det är den delen som ger upphov till vårt mer avancerade tänkande men jag blir orolig nu eftersom evolutionen hjärna sorterar bort sånt som inte används eller behövs längre. Det kanske räcker med den delen som gör mer förenklade analyser och beslut - "Öh, kolla! Ett hondjur, hon måste bestigas".
Är du nöjd nu? Nu tänkte jag väl och uttryckte mig ändå mer i linje med din definition av en man....alltså, sista meningen i förra stycket.
Jimmy75 skrev 2025-10-03 07:33:17 följande:
Och vaddå ljuga för att det ska låta bra förresten? Om nu alla (iallafall enligt dig) är helt överens att män funkar som du beskriver och att jag med mitt resonemang inte är en man. Vad i hela friden är det DÅ som du menar låter bra i mitt envisa resonemang??? Om jag fattar dig rätt måste jag ju framstå som en idiot eller lögnare. Jag vet inte riktigt hur eftersträvansvärt det skulle vara, så berätta gärna för mig hur jag får det att "låta bra" om ditt tankespår stämmer och jag ljuger.
Män har i alla tider varit attraherade av vackra kvinnor. Men inte du alltså.