• Anonym (Filo)

Är det inte ett oskick att titta på andra när ens partner är med?

Jag upplever att min partner vissa dagar har väldigt vandrande blick och jag blir väldigt irriterad och stressad av detta.
    Tycker det är respektlöst och lite förnedrande. Påstår han aldrig varit otrogen men detta är ett drag som pekar på dålig självkontroll? Vad tycker ni? Skulle ni godta att er partner gjorde så? Han förnekar det såklart om jag nämner det. När jag ser andra män titta på mig när de är med sin partner tycker jag synd om dens partner och tänker dessutom han säkert är den otrogna typen.
    Vi har varit tillsammans i ett år bara. Kanske sådan som tröttnar snabbt och vill ha omväxling? Hur hantera detta om det bara förnekas när jag tar upp det?
    Känns ju inte som han är nöjd med mig när han gör så.
  • Svar på tråden Är det inte ett oskick att titta på andra när ens partner är med?
  • Anonym (C)
    TL12 skrev 2025-10-01 22:40:46 följande:

Fullständigt mänskligt normalt beteende 
    kan du inte ta det , så lycka till med nästa gubbe 

Der är normalt att titta till,  men det är respektlöst att fortsätta glo, både mot partnen som är med, och mot tjejen som man glor på. 

Helt enkelt dålig stil. 
  • Anonym (C)

Nej alla killar störtglor inte på vackra kvinnor som de möter, de har smaken att låta bli det.

• Anonym (Nej tack)
    Anonym (T) skrev 2025-10-02 12:46:28 följande:
    Inte min heller. Å andra sidan har jag nog aldrig kollat på vad mina män kollar på ute. Men om man haft en sån man som verkligen dreglar efter andra, då antar jag att man märker det utan att kolla på vad han kollar på.

Sen finns det folk som är rigida. Hade en tjejkompis en gång som blev helt tokig på sin kille för att han vände sig om på stan då något ljud påkallade uppmärksamheten och så råkade det stå en snygg tjej där. Hon tjafsade på honom i säkert två timmar om det, utan att han hade mer än noterat henne. Hon hade rätt stora problem skulle det visa sig sen förvisso.
    Detta är tyvärr inte enda sjuka exemplet på störd svartsjuka jag sett. Det har nog vi alla. Därför borde egentligen alla kollektivt bara strunta i svartsjuka och våldsamma personer, tills de är mogna att ingå ett förhållande. För folkhälsans bästa.
    Första stycket : håller med

Andra stycket: håller med men med ett tillägg
    Därför borde egentligen alla kollektivt bara strunta i svartsjuka och våldsamma personer, tills de är mogna att ingå ett förhållande. För folkhälsans bästa.

Samt de parterna som inte kan låta bli att råglo på andra när de är i sällskap med sin partner. De är inte heller mogna för ett förhållande, och borde vara singlar tills de är det. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-10-02 13:03:12 följande:
    Första stycket : håller med

Andra stycket: håller med men med ett tillägg
    Därför borde egentligen alla kollektivt bara strunta i svartsjuka och våldsamma personer, tills de är mogna att ingå ett förhållande. För folkhälsans bästa.

Samt de parterna som inte kan låta bli att råglo på andra när de är i sällskap med sin partner. De är inte heller mogna för ett förhållande, och borde vara singlar tills de är det. 
    Det var ett bra tillägg!

Jag har som sagt aldrig haft en man som glor så att han glömmer tid och rum, men skulle inte vilja ha en sån man heller så tycker absolut att de bör läggas till på listan av folk som borde ignorerasSkrattande
  • Anonym (Hellre utan)

Jag skulle säga att det är en red flat definitivt. Hade hellre  varit utan en sådan snubbe!

• Anonym (Jodå)
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-10-02 00:51:58 följande:

Som att man ens behöver en gubbe som dreglar efter andra kvinnor i ens närhet? 

Tack, men nej tack. Då lever jag hellre utan en gris.

Men om du ska bli bonde så har du ju redan kommit igång lite om du har en gris.
  • Anonym (Sila)

Okej att man både som tjej och kille kan registrera att någon ser bra ut vare sig det är av samma kön eller motsatta, det är väl en naturlig del av livet. Men är det såpass att det märks det att man kollar för någon omkring tycker jag det är för mycket, pinsamt för en själv och respektlöst oavsett om partnern är med eller ej. Jag skulle absolut blivit ledsen och tagit upp det. Och skulle det varit vanlig förekommande skulle jag nog tappat förtroendet för relationen.

Visst att det finns de som blir svartsjuka helt utan grund också och är totalt galna på det viset, men det tycker jag hör till en annan diskussion.

Sedan att man kanske kan jobba vidare på sin egen självkänsla är väl en sak också, men det gör inte beteendet okej. man kan både reagera på det genom att säga vad man tycker, eller inse att man inte vill fortsätta med relationen, och jobba på sin egen självkänsla. Att bara acceptera allt kan också vara ett tecken på dålig självkänsla och att reagera och säga ifrån kan vara tecken på bra självkänsla. Att TS skriver att det inte känns som att han är så nöjd med henne om han agerar så har väl inte med TS egen självkänsla att göra nödvändigtvis, även en jättetrygg person kan väl inse att det inte verkar som att en annan person är nöjd oavsett vad man själv tycker om sig själv. Det är väl inte som att alla som har bra självkänsla antingen har en jättenöjd partner eller är immuna mot att inse att partnern inte är nöjd?

Jag har hört att vissa är såna och att de ändå är hundra procent säkra på sin partner. men man ska ju trivas tillsammans också. Skulle min partner varit sådan hade han verkligen fått vara över-underbar mot mig hela tiden för att väga upp det och få mig att känna att jag ändå betyder allt. Min nuvarande partner är underbar men han skulle aldrig klarat av den nivån 😂 så bekvämast för oss båda är att slippa den saken.

• Anonym (Filo)
    Anonym (Sila) skrev 2025-10-05 15:18:59 följande:

Okej att man både som tjej och kille kan registrera att någon ser bra ut vare sig det är av samma kön eller motsatta, det är väl en naturlig del av livet. Men är det såpass att det märks det att man kollar för någon omkring tycker jag det är för mycket, pinsamt för en själv och respektlöst oavsett om partnern är med eller ej. Jag skulle absolut blivit ledsen och tagit upp det. Och skulle det varit vanlig förekommande skulle jag nog tappat förtroendet för relationen.

Visst att det finns de som blir svartsjuka helt utan grund också och är totalt galna på det viset, men det tycker jag hör till en annan diskussion.

Sedan att man kanske kan jobba vidare på sin egen självkänsla är väl en sak också, men det gör inte beteendet okej. man kan både reagera på det genom att säga vad man tycker, eller inse att man inte vill fortsätta med relationen, och jobba på sin egen självkänsla. Att bara acceptera allt kan också vara ett tecken på dålig självkänsla och att reagera och säga ifrån kan vara tecken på bra självkänsla. Att TS skriver att det inte känns som att han är så nöjd med henne om han agerar så har väl inte med TS egen självkänsla att göra nödvändigtvis, även en jättetrygg person kan väl inse att det inte verkar som att en annan person är nöjd oavsett vad man själv tycker om sig själv. Det är väl inte som att alla som har bra självkänsla antingen har en jättenöjd partner eller är immuna mot att inse att partnern inte är nöjd?

Jag har hört att vissa är såna och att de ändå är hundra procent säkra på sin partner. men man ska ju trivas tillsammans också. Skulle min partner varit sådan hade han verkligen fått vara över-underbar mot mig hela tiden för att väga upp det och få mig att känna att jag ändå betyder allt. Min nuvarande partner är underbar men han skulle aldrig klarat av den nivån 😂 så bekvämast för oss båda är att slippa den saken.

Kan ligga något i detta. Min partner är väldigt kärleksfull men har känt mig mer bekräftad av tidigare partners vilket får mig att fundera över om det berodde på att jag var mer deras preferens utseendemässigt.
    Säg min partner har en preferens som inte är jag, även om jag skulle se bättre ut än många kvinnor med det utseendet ?vinner? de ju lite på att bara vara inom ramarna på den referensen. Kanske inte är tydlig i det jag menar men kanske vandrar blicken som den gör för han saknar det han vanligtvis dras till. Blev lite djupare tankar gällande detta nu..
  • Anonym (Miranda)

Detta brukar hända mig när det gäller män med barn. Dom verkar tro att jag ska smälta eller något när jag ser dom med sina barn. En del ska larva sig hålla på gosa med ungen grejor. 

Jag har noll intresse av upptagna män. Verkar som en del har riktigt trista förhållanden om man letar efter så billiga "thrills". Extra kul när man dessutom finner barn riktigt tråkiga och har noll intresse av det med haha

• idealistmakaroner

Nej, det är tvärtom bra skick. Man tittar på personen i kassan när man handlar varor, man hejar på en granne osv. Det räknas som artigt att titta lite på varandra. 

Vad gäller intressen för upptagna män, tja alltså upptagna män håller ju på med något och är upptagna av arbete eller något projekt. Nedtagna män kanske är lättare att komma i kontakt med. Sedan har vi tagna och otagna män med, och avtagna och påtagna. 

Anonym (Miranda) skrev 2025-10-05 16:32:05 följande:

En del ska larva sig hålla på gosa med ungen grejor. 

Vilket larv ja, att gosa med sina barn, näe. Eller ja, på sin höjd hemma. 

Folk som ser bra ut har ofta nytvättade fönster.
Svar på tråden Är det inte ett oskick att titta på andra när ens partner är med?