• Anonym (Malin)

Skillnad på trosor och kalsonger

Har lagt märke till en sak och är kvinna. Det är hur underkläder skiljer sig mellan könen. På trosavdelningen finns det många olika former och materialet är nästan bara syntet. Utbudet är stort och trosorna har ofta spets och liknande. Medans tittar man på herravdelningen är alla är boxers i bomull eller naturmaterial Ofta i flerpack. De är bekväma och enkla tillskillnad från trosor där utseendet är viktigast. Gillar Ni sådana trosor eller föredrar ni bomulls. Själv går bekvämlighet före utseendet för mig. Har även märkt att kvinnors kläder generellt är mer syntetiska och allmänt sämre

• Svar på tråden Skillnad på trosor och kalsonger
  • Mayjel

Bomull andas och hindrar fukt och svettbildning så ja, det är att föredra alla gånger framför syntetmaterial. Särskilt i underkläder. 

• Anonym (Abc)

Samma sak med schampo, balsam och liknande.

Män har en produkt för allt. Kvinnor vet Jag inte men betydligt fler.

• Anonym (2016)
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-01 21:59:31 följande:
    Skillnad på trosor och kalsonger

Har lagt märke till en sak och är kvinna. Det är hur underkläder skiljer sig mellan könen. På trosavdelningen finns det många olika former och materialet är nästan bara syntet. Utbudet är stort och trosorna har ofta spets och liknande. Medans tittar man på herravdelningen är alla är boxers i bomull eller naturmaterial Ofta i flerpack. De är bekväma och enkla tillskillnad från trosor där utseendet är viktigast. Gillar Ni sådana trosor eller föredrar ni bomulls. Själv går bekvämlighet före utseendet för mig. Har även märkt att kvinnors kläder generellt är mer syntetiska och allmänt sämre

Du har helt rätt, utbudet skiljer sig enormt.
    Jag är man och tycker faktiskt det är lite tråkigt att man som kille inte har så mycket att välja på om man skulle vilja göra sig extra fin.
  • Anonym (Killavdelningen är dötrist)

Det gäller inte bara underkläder utan alla kläder för killar. De är dötrista rent generellt. Plus att de oftast består av murriga färger. Mörkblått, mörkgrönt, svart och grått. När man har barn som älskar gult, rött, orange, klargrönt, klarblått etc så är det supertrist att handla kläder i Sverige. Och inte nlir det mer färg på herravdelningen när de växer upp heller. 

• Anonym (Lisa)

En sak jag ofta tänker på, när jag tvättar, är hur mycket tjockare material det är i kalsonger. Jag och maken har lika breda rumpor, och jag använder rejäla bomullstrosor, men ändå ändå är det mer än dubbelt så stor volym och vikt på hans kalsonger som på mina trosor.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Killavdelningen är dötrist) skrev 2025-10-01 23:00:21 följande:

Det gäller inte bara underkläder utan alla kläder för killar. De är dötrista rent generellt. Plus att de oftast består av murriga färger. Mörkblått, mörkgrönt, svart och grått. När man har barn som älskar gult, rött, orange, klargrönt, klarblått etc så är det supertrist att handla kläder i Sverige. Och inte nlir det mer färg på herravdelningen när de växer upp heller. 

Ja, männen får bekväma kläder i naturmaterial, men de är färglösa och opersonliga.

Vi kvinnor har istället massor av roliga modeller att välja på men förväntas acceptera att gå och svettas i tajta syntetbrallor.
  • Anonym (Lia)

Köper bara trosor i ren bomull, gillar inte annat material.

• OlleSQ
    Anonym (Lisa) skrev 2025-10-02 11:46:55 följande:
    Ja, männen får bekväma kläder i naturmaterial, men de är färglösa och opersonliga.

Vi kvinnor har istället massor av roliga modeller att välja på men förväntas acceptera att gå och svettas i tajta syntetbrallor.
    Får? Eftersom vi köper sådana så tillverkas det oxå. Efterfrågan helt enkelt. 

Samtidigt finns det ju flerpack i bomull för kvinnor oxå dessutom i bra kvalite. 

www.prisjakt.nu/produkt.php
  • idealistmakaroner

Jag köpte ett par skottsäkra trosor. Annars kan köra lager på lager-principen om det är kallt ute. Kalsonger verkar mest vara tillverkade av paper maché eller fleece, ofta orange eller rött.

Svar på tråden Skillnad på trosor och kalsonger