• Smellsankaramellsan

Vill veta allt om att ha tätt mellan barn

Jag födde mitt första barn för snart 8 veckor sedan. En komplikationsfri graviditet och förlossning. Relativt snabb för att vara förstföderska, en vecka före BF. Allt gick toppen och helt enligt mina önskemål/förväntningar, helt omedicinerat och inte ens en bristning. 

Nu hade jag och sambon samlag för första gången sedan förlossningen förra veckan. I efterhand lade jag märket till att jag hade flytningar liknande som när jag tror att jag haft ägglossning tidigare samt så reagerade jag på att jag hade så otroligt hög lust väldigt plötsligt som sedan avtagit. Nu tror jag att jag kanske hade första ägglossningen efter förlossningen och att det kan finnas risk för graviditet. Jag vet inte exakt hur vi ställer oss till det i så fall. Livet med bebis är UNDERBART och syskon är välkommet men vi är väl inte alls inställda på att ha dom ens lite tätt i ålder utan var nog mer inne på att vänta typ 5 år i så fall! 

Men jag vill höra allt ni har att säga om att bli gravid snabbt efter en förlossning. Allt ifrån hur kroppen rent fysiskt reagerat på graviditeterna, förlossningarna och hur livet med så täta barn är/har varit för er som har det eller kanske känner någon som har tätt mellan barnen. 

• Svar på tråden Vill veta allt om att ha tätt mellan barn
  • Anonym (Bara jag)

Jag har 1 år lite drygt mellan mina äldsta och 2 år mellan mellanbarnet och yngsta. 

det är intensivt och skitjobbigt i perioder men mestadels helt underbart. Men jag och min man har 100% fokus på barnen och familjelivet, vill man leva på som innan kommer man med stor sannolikhet bli besviken. 

de äldsta barnen är bästa vänner och man kan tro att de är tvillingar. Stor avlastning att de alltid har varandra att leka med.

Svar på tråden Vill veta allt om att ha tätt mellan barn