Bygga eget datorprogram
Hej!
Jag vill skapa ett dator/windows program med grafiskt användargränssnitt (GUI) och jag undrar vilket program som är enklast att använda för att skapa detta?
Programmet ska likt en .exe fil öppna ett program/fönster först med inloggning via användarnamn och lösenord. Efter att man har loggat in så ska det finnas en meny/interface där man kan välja olika kategorier man kan klicka på "tickbox", Kategori A,B,C etc som tar en vidare till ett biblotek med diverse filer t.ex JPEG biler och PDF dokument.
Man ska kunna använda söktermer för att få upp en bild i programmet, t.ex om jag använder sökterm "äpple" så kommer det upp en bild specifik bild som stämmer överens med söktermen.
Jag vill också kunna ha en logga i programmet, bakgrundsfärg, typsnitt på text osv.
dfg, Jag vill helst undvika att behöva skriva 500 rader med egen kod då jag inte har någon teknisk bakgrund i programmering. Jag har sett att i Phyton så finns det möjlighet att ladda ned plugins och scripts, dvs färdiga moduler av kod som man kan använda för att bygga ihop ett projekt och undrar om det finns något sådant som passar mig?