• Anonym (Lovisa)

Märker man om man har skadat testiklarna?

Det här kanske är en liten konstig fråga. Men det var så här att när min sambo och jag hade sex eller rättare sagt innan när jag gick ner på honom ville han att jag skulle klämma på hans pung. Han har velat att jag smeker där förut men det här var nytt .. kanske han alltid har gillat det men inte vågat berätta eller så ville han prova av någon anledning. 

Iallafall så gjorde jag det, först försiktigt. Han bad mig klämma hårdare och sen ännu hårdare och då gjorde jag det , hade båda kulorna i handen och klämde till rätt hårt. Då skrek han till att det gjorde ont och jag släppte såklart. De var inte svullna eller röda eller något sånt och smärtan gick över snabbt sa han.. och han försäkrar mig att jag inte gjorde något fel. Men jag har så dåligt samvete och är lite orolig, tänk om jag har skadat honom? Skulle det märkts isåfall? Det kan väl inte bli så att han har svårt att få barn i framtiden på grund av det här? När man googlar står det ju att man brukar ha väldigt ont och vara svullen och ibland få feber om testiklarna har skadats , stämmer det? 

Vi är ganska unga (under 25) men i framtiden vill vi gärna ha barn. 

Tacksam för svar från män (eller kvinnor) som har bättre koll. 

• Svar på tråden Märker man om man har skadat testiklarna?
  • Jimmy75

Han hade märkt om de var skadade. Ibland kan män drabbas av testikeltorsion vilket innebär att de har snurrat sig så att blodcirkulationen störs vilket är ett allvarligt tillstånd och behöver opereras omgående om det händer, men tro mig - han hade märkt om det var det. Det gör bisarrt ont.

• Finländsk
    Anonym (Lovisa) skrev 2025-10-03 21:22:12 följande:
    Märker man om man har skadat testiklarna?

Det här kanske är en liten konstig fråga. Men det var så här att när min sambo och jag hade sex eller rättare sagt innan när jag gick ner på honom ville han att jag skulle klämma på hans pung. Han har velat att jag smeker där förut men det här var nytt .. kanske han alltid har gillat det men inte vågat berätta eller så ville han prova av någon anledning. 

Iallafall så gjorde jag det, först försiktigt. Han bad mig klämma hårdare och sen ännu hårdare och då gjorde jag det , hade båda kulorna i handen och klämde till rätt hårt. Då skrek han till att det gjorde ont och jag släppte såklart. De var inte svullna eller röda eller något sånt och smärtan gick över snabbt sa han.. och han försäkrar mig att jag inte gjorde något fel. Men jag har så dåligt samvete och är lite orolig, tänk om jag har skadat honom? Skulle det märkts isåfall? Det kan väl inte bli så att han har svårt att få barn i framtiden på grund av det här? När man googlar står det ju att man brukar ha väldigt ont och vara svullen och ibland få feber om testiklarna har skadats , stämmer det? 

Vi är ganska unga (under 25) men i framtiden vill vi gärna ha barn. 

Tacksam för svar från män (eller kvinnor) som har bättre koll. 

De flesta män har någon gång, eller flera gånger, stött sig betydligt värre än vad du rimligtvis kan ha klämt. Fallit på cykelramen, blivit sparkad etc. Jag tror knappast det finns någon som helst orsak att oroa sig. Och dåligt samvete ska du absolut inte ha, det var ju han som ville att du skulle klämma hårdare.
Svar på tråden Märker man om man har skadat testiklarna?