Är så rädd att kräkas av Plenvu
Ska göra en koloskopi och har sådan ångest så har inte kunnat sova. Är så fruktansvärt rädd för att kräkas av Plenvu! Hur vanligt är det? Har jättekänslig mage.
Ska göra en koloskopi och har sådan ångest så har inte kunnat sova. Är så fruktansvärt rädd för att kräkas av Plenvu! Hur vanligt är det? Har jättekänslig mage.
Jag har gjort koloskopi men fick Citrafleet. Känner inte till det du har fått men antar att det är nåt liknande. Jag mådde inte illa av det jag tog i alla fall. Inte ens i närheten. Avstod också morfin under undersökningen eftersom det kan orsaka illamående.
Har gjort koloskopi väldigt många gånger. Fått väldigt många olika medel att rengöra tarmen med. Medlen tömmer tarmen men man mår inte illa, än mindre kräks.
Vad drack ni som klar dryck när ni skulle ta Plenvu? Undrar om jag kan ta min Omeprazol som vanligt?
Det lugnade mig att ni inte mått illa/kräkts av medlet. Hört så många historier.
Du kan ta din Omeprazol som vanligt. Jag har Pantaprezol som är av samma typ.
Införenkoloskopifårduendastdrickaklaravätskorsomärgenomskinliga,somvatten,buljong,juiceutanfruktkött,saft(ejröd),sportdryck,vätskeersättning(t.ex.Resorb),kaffeochteutanmjölk,samtläsk.
Tagit dos 1 vid 18 och började tömma mig vid 21.30. Har fortfarande magknip och får gå på toa ca var tionde minut. Det är inte klar eller ljusgul vätska utan mer åt det ljusbruna vattenhållet och inte helt klart. Hur länge kommer jag får gå på toa så här? Är trött och vill sova. Dricker resorb mellan varven.
Hur gick undersökningen?