• Anonym (fattig kille)

Omvända roller - ta en tjej för pengarna

En del tjejer, så att säga ett visst klientel, tar en man för pengarna. Tjejerna vill bli försörjda, kanske kunna leva lyxliv rent av, och männen vill ha en vacker trofé att vis upp. Mannen själv brukar inte vara alltför ståtlig.

Nå råkar jag känna en kille som försöker få en tjej som har pengar, enbart för pengarna. Han snackar jämt om vad han skulle kunna göra för hennes pengar, köpa grejer, bilar, båtar, få bo på hennes ganska fina adress osv. Hon är ingen traditionell skönhet, men han är. 

Vad tror ni, kan en kille ta en tjej för pengarna på samma sätt som en tjej kan ta en man för pengarna?

Jag känner även tjejen, ska tilläggas, och tror inte att det funkar just här, men allmänt?

• Svar på tråden Omvända roller - ta en tjej för pengarna
  • Anonym (L)

Självklart, det finns ju många exempel på det, 

Du kan ju se Rebel royals på Netflix om prinsessan Märtha Louise och shamanen Durek. Mannen är ju supergay och vid något tillfälle så säger Märtha Louise att hon kunde tänka sig ett enkelt bröllop på stranden men icke, shamanen ville ha ett kungligt bröllop som han alltid drömt om?

Min kusin kommer från en mycket förmögen familj (en av de rikaste i Sverige) och hon hade problem med killar som bara var intresserade av hennes pengar när hon var yngre och blev sårad många gånger. 

Så visst förekommer det. 

• Anonym (L)

Kan tillägga att min kusin är fin på sitt sätt men inte klassiskt snygg. 

• Anonym (Dollarprinsessor)

Runt sekelskiftet 1900 var det relativt vanligt att döttrar till rika amerikanska affärsmän gifte sig med europeiska adelsmän. Hon bidrog med pengar och han med en titel. Win-win.

Svar på tråden Omvända roller - ta en tjej för pengarna