• Anonym (Nyfiken)

Är den här mannen intresserad...

eller bara lite normalt trevlig?

På ett av mina fritidsintressen så fikas det ibland efteråt. Vi har olika grupper efter varann så fikar man inte länge så springer man inte på dom från gruppen efteråt. Nåväl, jag har vid ett par tillfällen stannat lite längre så jag har fikat med gruppen efteråt där denna man finns. Vi kallar honom Micke. Han är väldigt trevlig och vänlig och ca 10 år äldre än mig. Han nämnde sin sambo vid nåt tillfälle så att han har en sån vet jag. 

Idag fikade jag med mina gruppkompisar men när vi skulle gå sprang jag på Micke på vägen ut. Jag frågade om träningen gått bra och han sa ja och frågade sen om jag inte skulle med och fika med deras gäng samt att jag alltid drar innan dom är klara. Jag nämnde att jag inte hann för jag skulle iväg på annan träning och då börjar han berätta om sina andra träningar och då visar det sig att jag känner folk på en av dom. Han börjar då fråga om inte jag också ska börja på hans tränong. Min träning är dock betydligt tuffare så att gå på hans kommer inte på fråga. När jag sen upprepade att jag behövde gå så frågade han igen om jag ändå inte skulle med och fika.

Tror ni att ham bara tror att jag är typ världens ensammaste och behöver fikakompisar eller hur hade ni tolkat det?

• Svar på tråden Är den här mannen intresserad...
  • Anonym (Hmmm..,,)

Skulle inte tänka mer än att han är artig och trevlig. 
    Men spelar det nån roll för dig? Han är inte singel utan t.o.m sambo vilket han berättat om. Så inget han dolt för att verka "fri/intresserad", snarare tvärtom för att markera att han inte är intresserad då han är upptagen. Så det inte blir några missförstånd. 

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-10-04 22:27:26 följande:

Men spelar det nån roll för dig? Han är inte singel utan t.o.m sambo vilket han berättat om. Så inget han dolt för att verka "fri/intresserad", snarare tvärtom för att markera att han inte är intresserad då han är upptagen. Så det inte blir några missförstånd. 

Alltså jag är ingen moraltant så vad folk gör får man stå för själv. Den här mannen har en konstig charm som jag har svårt att sätta fingret på. Kanske är det för att han verkar så väldigt snäll. Är nog därför jag blir fundersam om det är just därför han frågade inte en gång utan två ggr om jag inte ändå skulle med och fika. Samma sak med frågan om att gå på hans träning. Men det är mycket möjligt att du har rätt dvs han är endast trevlig (och tycker att jag bara behöver fika- och träningskompisar). Glad
  • Anonym (José)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-10-04 22:27:26 följande:

Nåja, dessvärre finns många som inte dras sig för otrohet trots att de är i förhållanden. Många som inte döljer att de är i förhållanden men ändå söker något på sidan om.

Han kan bara vara trevlig, ha ett intresse av att lära känna dig mer, eller mindre ädla baktankar. 
  • Anonym (José)

Asså, trots att han har sambo kan han vara redo att byta. Inget ovanligt. Ingen vet hur hans förhållande är, bara att han e sambo.

• Anonym (G)
    Anonym (José) skrev 2025-10-05 11:48:40 följande:

Asså, trots att han har sambo kan han vara redo att byta. Inget ovanligt. Ingen vet hur hans förhållande är, bara att han e sambo.

Fast de flesta är bara otrogna och vill inte byta. Naivt att intala sig han är villig att byta ut sin sambo. 
  • Anonym (Henrik)

Var det inte en liknande tråd alldeles nyss, om något liknande. Kanske gifta män som drömmer om att andra kvinnor är intresserade av dom. Jag vet ju hur jargongen går med killpolare ibland.

Och ingen av mina kvinnliga vänner som är singlar, vare sig frivlligt eller ovilligt springer efter eller fattar tycke för gifta män. Ett riktigt skank beteende, tyder på någon med riktigt dålig klass. 

Jag har känt till ett fall en gång, och då handlade det om en pyskiskt sjuk kvinna. Alltså friska kvinnor springer inte efter gifta män. Varför skulle dom? Finns massvis med lediga män.

Jag vet att en del gifta män gärna vill tro det, oftast för att deras eget äktenskap är stendött och dom söker spänning på annat hålll. Men nä haha, dom allra flesta normalt funtade kvinnor beblandar sig inte med gifta män. Dom är riktigt passé för mina lediga kvinnliga vänner. Där har ni sanningen. Finns nog många som skriver ut sina fantasier på detta forum. Där sannolikheten är större, att det aldrig hänt i riktiga livet.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (G) skrev 2025-10-05 15:04:08 följande:
    Fast de flesta är bara otrogna och vill inte byta. Naivt att intala sig han är villig att byta ut sin sambo. 
    Han kanske bara är ute efter att lära känna en bättre eller lite krydda i vardagen. Fast helt ärligt, den här mannen, som dessutom är 10 år äldre än mig (vi båda är medelålders) känns absolut inte som typen som vänsterprasslar bakom någons rygg någon längre tid. Tvivlar på att han kan ljuga utan att genomskådas direkt. OM han ändå är ute efter "krydda" tror jag att det är problem på hemmafronten och han söker en väg ut.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Henrik) skrev 2025-10-05 16:40:32 följande:

Var det inte en liknande tråd alldeles nyss, om något liknande. Kanske gifta män som drömmer om att andra kvinnor är intresserade av dom. Jag vet ju hur jargongen går med killpolare ibland.

Och ingen av mina kvinnliga vänner som är singlar, vare sig frivlligt eller ovilligt springer efter eller fattar tycke för gifta män. Ett riktigt skank beteende, tyder på någon med riktigt dålig klass. 

Jag har känt till ett fall en gång, och då handlade det om en pyskiskt sjuk kvinna. Alltså friska kvinnor springer inte efter gifta män. Varför skulle dom? Finns massvis med lediga män.

Jag vet att en del gifta män gärna vill tro det, oftast för att deras eget äktenskap är stendött och dom söker spänning på annat hålll. Men nä haha, dom allra flesta normalt funtade kvinnor beblandar sig inte med gifta män. Dom är riktigt passé för mina lediga kvinnliga vänner. Där har ni sanningen. Finns nog många som skriver ut sina fantasier på detta forum. Där sannolikheten är större, att det aldrig hänt i riktiga livet.

Nu ska vi kanske ändå hålla oss till verkligheten. Du får det att låta som otrohet är nåt jättekonstigt när det ändå är en rätt vanlig orsak till att folk bryter upp.

Att fatta tycke för någon handlar väl inte om en person är gift eller inte, däremot kanske man väljer att inte gå vidare för att personen är upptagen, men man kan knappast välja om man gillar en person pga det.
  • Anonym (Kalla)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2025-10-05 17:16:53 följande:
    Nu ska vi kanske ändå hålla oss till verkligheten. Du får det att låta som otrohet är nåt jättekonstigt när det ändå är en rätt vanlig orsak till att folk bryter upp.

Att fatta tycke för någon handlar väl inte om en person är gift eller inte, däremot kanske man väljer att inte gå vidare för att personen är upptagen, men man kan knappast välja om man gillar en person pga det.

Om man själv är emot otrohet så känns det dumt att välja en man som är otrogen. 

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kalla) skrev 2025-10-05 17:30:27 följande:

Om man själv är emot otrohet så känns det dumt att välja en man som är otrogen. 

Nu ska jag inte dra för stora växlar på min egen lilla interaktion, men jag vet faktiskt par som börjat med att en av dom eller båda varit i andra förhållanden när det startade...
  • Anonym (Linda)

Kan ju vara så att han är intresserad men risken är då stor att han nog visar lite intresse till höger och vänster. Finns ganska många som har det som hobby i en relation... 

Blir ibland förvånad att det kan räcka med några trevliga fraser hos vissa så känner som sig speciella. 

Förlåt men den sanningen är det första jag tänker på

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Linda) skrev 2025-10-05 22:48:29 följande:

Kan ju vara så att han är intresserad men risken är då stor att han nog visar lite intresse till höger och vänster. Finns ganska många som har det som hobby i en relation... 

Blir ibland förvånad att det kan räcka med några trevliga fraser hos vissa så känner som sig speciella. 

Förlåt men den sanningen är det första jag tänker på

Han känns verkligen inte som flirt åt höger och vänstertypen utan bara som snäll och trevlig. Det som triggade min fundering var bara att sättet den här gången skilde sig från tidigare, men du kan mycket väl ha rätt i att det inte krävs mycket för att jag ska känna mig speciell. Cool

Å andra sidan brukar jag tycka att det är ganska uppenbart när någon är intresserad av någon annan om man ser dom tillsammans enbart på beteende (ögonkontakt, vad man säger, hur dom skrattar ihop, rörelsemönster, hur nära man står mm). I det här fallet har jag dock svårt att applicera det eftersom jag är en av parterna och inte ser det hela utifrån...
Svar på tråden Är den här mannen intresserad...