• Anonym (Kollegan)

Kollegan

Jag och en kollega har flirtat med varandra i flera år, men det har aldrig hänt något mer än det. Tills nu. Det var fest för hela företaget och han visade lika stort intresse som vanligt. Det slutade med att han följde med mig hem och vi hade en väldigt het natt. Fick komplimanger på rullande band. På morgonen kändes det annorlunda och krystat. Han åkte hem. Jag hörde av mig dagen efter och fick svar. Skrev igen, men fick inget svar och sen har det varit tyst. Fick reda av en annan kollega att killen berättat för kollegan att jag var tjejen för honom och han ville vara med mig. Varför har han inte försökt kontakta mig igen? jag vill höra av mig igen, men är rädd för att det ska bli konstigt. Vi jobbar ju ändå ihop. Hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden Kollegan
  • Anonym (G)

Är han möjligtvis i en relation?

• Anonym (Kollegan)
    Anonym (G) skrev 2025-10-05 18:15:47 följande:

Är han möjligtvis i en relation?

Nej, han är singel sen några år tillbaka. Det nämndes samma kväll till andra personer. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Kollegan) skrev 2025-10-05 18:10:31 följande:
    Kollegan

Jag och en kollega har flirtat med varandra i flera år, men det har aldrig hänt något mer än det. Tills nu. Det var fest för hela företaget och han visade lika stort intresse som vanligt. Det slutade med att han följde med mig hem och vi hade en väldigt het natt. Fick komplimanger på rullande band. På morgonen kändes det annorlunda och krystat. Han åkte hem. Jag hörde av mig dagen efter och fick svar. Skrev igen, men fick inget svar och sen har det varit tyst. Fick reda av en annan kollega att killen berättat för kollegan att jag var tjejen för honom och han ville vara med mig. Varför har han inte försökt kontakta mig igen? jag vill höra av mig igen, men är rädd för att det ska bli konstigt. Vi jobbar ju ändå ihop. Hur skulle ni gjort?

Jag hade väntat tills han hör av sig. 
  • Anonym (J)

Hur har det fått för dig TS? 

• Anonym (?)

Han kanske är din själfrände och väldigt lika.  Han vågar inte för han tror det kan bli konstigt och väntar på dig. 

• Anonym (Kollegan)
    Anonym (J) skrev 2025-10-06 11:17:40 följande:

Hur har det fått för dig TS? 

Det har inte hänt så mycket mer tyvärr. Jag är så förvirrad. Han har visat alla tecken på att han gillar mig under dessa år, men när det väl hänt något mer än bara flirt blir det helt tyst. 
  • Anonym (C)
    Anonym (?) skrev 2025-10-06 12:37:19 följande:

Han kanske är din själfrände och väldigt lika.  Han vågar inte för han tror det kan bli konstigt och väntar på dig. 

Så kan det vara.
  • Just Precis

Hände det eller sades det något han skulle kunna uppleva som konstig? Hur var du på morgonen mot honom? Nåt med hur du bor som han skulle kunna reagera på?

• Anonym (Kollegan)
    Anonym (?) skrev 2025-10-06 12:37:19 följande:

Det hade ju varit det bästa. :)
  • Anonym (Kollegan)
    Just Precis skrev 2025-10-06 20:01:01 följande:

Hände det eller sades det något han skulle kunna uppleva som konstig? Hur var du på morgonen mot honom? Nåt med hur du bor som han skulle kunna reagera på?

Jag tror inte det. Vi pratade lite, skrattade, men sen var han snabb att lämna. Han ville att jag skulle ligga kvar i sängen när han gick, så det var inget direkt avslut liksom. 
  • Anonym (Se)
    Anonym (Kollegan) skrev 2025-10-05 18:10:31 följande:
    Kollegan

Nej du ska inte höra av dig igen! Du har ju redan hört av dig. Om han vill ha den typen av kontakt så hör han av sig. 

Jag kan hålla med om att det kan känna konstigt för dig efter det som har hänt, men han måste få välja vilken typ av kontakt som han vill ha.

Han kan t.ex. ha kommit att tänka på att det är knöligt att ha en relation med någon på jobbet. Att det ni hade tillsammans då inte väger tyngre skulle i så fall betyda att han inte är kär. För är man kär så struntar man i sådant.

Tror att det bästa du kan göra är att inte se honom som ,en potentiell partner.
Svar på tråden Kollegan