• Anonym (Tant)

Dejta yngre man

Jag är 52 och dejtar en man som är 40. Allting verkar hittills perfekt, förutom att åldersskillnaden gör mig osäker. Jag har svårt att släppa tanken på att han kommer att leta efter någon yngre när jag närmar mig 60. Han är väldigt "gångbar" på relationsmarknaden, inte minst rik.

Hittills har jag hållit mig mycket fräsch, ser minst 10 år yngre ut än vad jag är, men också jag kommer förstås att åldras accelererande.

Kanske borde jag bryta nu.

Tankar kring detta? Kanske någon som har erfarenhet av yngre man/ äldre kvinna?

• Svar på tråden Dejta yngre man
  • Anonym (Volvo)

Tänk på att även han åldras. Om 5 år kanske det är du som tycker han inte längre håller måttet,  potensen sviktar, blodtrycket har höjts och en mage kan ha dykt upp eller på andra sätt visar ålderstecken som du inte längre finner tilldragande... 

• Anonym (Tant)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-10-05 20:32:45 följande:

Tänk på att även han åldras. Om 5 år kanske det är du som tycker han inte längre håller måttet,  potensen sviktar, blodtrycket har höjts och en mage kan ha dykt upp eller på andra sätt visar ålderstecken som du inte längre finner tilldragande... 

Mmm, kanske är jag bara rädd för att känna pressen, lättare med en man som ligger före mig i åldrande. Kanske är jag bara feg.
  • Anonym (Emma)

Jag kan bara påskrivna utifrån mig själv. Min kille är 11 år yngre än mig. Han är runt 30 och jag runt 40. 
    Han har inga barn och vill inte ha. 
    Jag har 2 barn och är klar med den biten. 

Visst kan det ändras, han kanske vill ha barn i framtiden eller tycker att jag blivit för gammal.
    Visst kan det bli så. Men jag tänker inte på saken på det sättet. Jag älskar honom nu och här och han mig. Jag tänker inte dumpa honom i fall i fall. 

Har du känslor och allt känns bra så lev i nuet. Vem.vet du kanske lessnar på honom. Han på dig. Så kan det ju bli alla relationer av olika anledningar. 

Ta vara på kärleken när den kommer istället. Livet pågår 

• Suie

Hej
    Jag är sambo med en som är 11 år äldre. 
    Vi har hängt i 29 år nu. Det finns dagar där vi går varandra på nerverna. Troligen fullt normalt. Kör hårt. Våga älska. Oroa dig inte så mycket för framtiden. Gubben kanske är lite nojig ibland numera och visst är det tröttsamt att lyssna på det. Någonstans tar det slut men just nu är det inga planer mig veterligen. All lycka till er 

• Anonym (Hmm)

Dejtade en 40 åriing som var typ  15 åt äldre än mig.
    Nu är hon 70 plus men jag kan inte släppa henne.
    Hon var rätt för mig och jag var rätt för henne
    Vi bor långt ifrån varandra men hade gärna träffars igen.
    Hon är kvinnan som försvann ....

• Anonym (Tant)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-10-05 22:22:57 följande:

Dejtade en 40 åriing som var typ  15 åt äldre än mig.
    Nu är hon 70 plus men jag kan inte släppa henne.
    Hon var rätt för mig och jag var rätt för henne
    Vi bor långt ifrån varandra men hade gärna träffars igen.
    Hon är kvinnan som försvann ....

Underbart att höra!
  • Anonym (Volvo)

Ur ett annat perspektiv... litar du på honom? Finns det svartsjuka?  
    Med tanke på din kommentar om att han.är gångbar på dejtingmarknaden och har pengar... den kommentaren kändes akward i sammanhanget... Finns det skäl att inte lita på honom? Gör han dig osäker på den fronten med att han har många kvinnor omkring sig? Flörtar han?  Är du orolig för att bli en i raden så kanske du ska fundera på den biten istället för åldern.  

• Anonym (Tant)
    Anonym (Volvo) skrev 2025-10-05 23:23:32 följande:

Ur ett annat perspektiv... litar du på honom? Finns det svartsjuka?  
    Med tanke på din kommentar om att han.är gångbar på dejtingmarknaden och har pengar... den kommentaren kändes akward i sammanhanget... Finns det skäl att inte lita på honom? Gör han dig osäker på den fronten med att han har många kvinnor omkring sig? Flörtar han?  Är du orolig för att bli en i raden så kanske du ska fundera på den biten istället för åldern.  

Jag ser ju att kvinnor attraheras av både honom som person och av hans pengar. Vi talar mycket pengar.

Vi har inte träffats så länge att jag kan säga om jag litar på honom så sett eller inte. Av det jag ser respekterar han mig fullt ut när vi är ute tillsammans, han ser inte åt någon annan eller har gett mig någon anledning att tro att han inte skulle ha seriösa intentioner med mig. Sedan kan man absolut inte kräva att han redan ska veta vad han vill med mig, jag är inte heller ännu säker på vad jag vill... Men jag tycker mycket om honom och han får mig att känna mig trygg och omtyckt i hans sällskap. Gudomligt sex hjälper till 😋
  • Anonym (Tant)
    Anonym (Emma) skrev 2025-10-05 21:52:54 följande:

Jag kan bara påskrivna utifrån mig själv. Min kille är 11 år yngre än mig. Han är runt 30 och jag runt 40. 
    Han har inga barn och vill inte ha. 
    Jag har 2 barn och är klar med den biten. 

Visst kan det ändras, han kanske vill ha barn i framtiden eller tycker att jag blivit för gammal.
    Visst kan det bli så. Men jag tänker inte på saken på det sättet. Jag älskar honom nu och här och han mig. Jag tänker inte dumpa honom i fall i fall. 

Har du känslor och allt känns bra så lev i nuet. Vem.vet du kanske lessnar på honom. Han på dig. Så kan det ju bli alla relationer av olika anledningar. 

Ta vara på kärleken när den kommer istället. Livet pågår 

Shit, du är tuff! Du har så rätt, och jag märker ju att jag har en del att ta tag i gällande mina rädslor och behov av att kontrollera framtiden...
  • Anonym

Min man är tolv år yngre, jag är 62 och han är 50.
    Vi har varit ett par i flera år och trivs utmärkt bra ihop, vi älskar varandra innerligt.

Erkänner att jag var tveksam till en början men det släppte efter ett tag och numera tänker jag aldrig på det längre.

Han är också het, som en spis skulle jag säga!

• Anonym (Emma)
    Anonym (Tant) skrev 2025-10-05 23:38:14 följande:
    Shit, du är tuff! Du har så rätt, och jag märker ju att jag har en del att ta tag i gällande mina rädslor och behov av att kontrollera framtiden...
    Ja men hjärnspöken hör till, kanske lite extra mkt när man har en ålderskillnad mellan sig.
    Jag har också varit i dina tankar men så tänkte jag att varför ska jag inte ta emot detta ? Låt ödet, övre makter föra lite kärlek till dig och skit I siffrorna. Vore som att låta bli att äta en tårta för att man är rädd att den ska ta slut 
  • Anonym (Hmm)

Kan väl tillägga att 15 års åldersskillnad märktes nät jag var 35 och hon 50. Stor skillnad åldermässigt men inte som person
    Hon är nog förutom min särbo den kvinna jag haft bäst kontakt med. 
    Hon är samtalsterapefut  men lade det åt sidan när vi träffades.Har aldrig träffat en kvinna som jag lyssnat så mycket på eller som har lyssnat på mig också.
    Om det var hennes yrke eller erfarenhet eller hennes personlighet...
    Vi skulle ha träffars när vi var i samma ålder om det hade gått....

• Anonym (Tant)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-10-06 20:10:19 följande:

Kan väl tillägga att 15 års åldersskillnad märktes nät jag var 35 och hon 50. Stor skillnad åldermässigt men inte som person
    Hon är nog förutom min särbo den kvinna jag haft bäst kontakt med. 
    Hon är samtalsterapefut  men lade det åt sidan när vi träffades.Har aldrig träffat en kvinna som jag lyssnat så mycket på eller som har lyssnat på mig också.
    Om det var hennes yrke eller erfarenhet eller hennes personlighet...
    Vi skulle ha träffars när vi var i samma ålder om det hade gått....

Jag är ju 52 nu, och han 40. Jag tänker att det verkligen kommer att kännas av när jag är 60 och han 48.

... Men det är ju sant att man aldrig vet hur det kommer att gå ändå. Han vill ha mig nu, och jag tror att jag vill ha honom också.
  • Anonym
    Anonym (Tant) skrev 2025-10-06 20:17:40 följande:
    Jag är ju 52 nu, och han 40. Jag tänker att det verkligen kommer att kännas av när jag är 60 och han 48.

... Men det är ju sant att man aldrig vet hur det kommer att gå ändå. Han vill ha mig nu, och jag tror att jag vill ha honom också.
    Vet inte om du missade det jag skrev. Glad

Jag, kvinnan, är 62 och min man är 50. Vi märker absolut ingenting av åldersskillnaden. Den som tvekade i början var jag, för honom har det aldrig varit något problem.
  • Anonym (H)

Många fina kärlekshistorier, härligt.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Tant) skrev 2025-10-06 20:17:40 följande:

Vi hade sex på stolar och bord inne och ute.
    Hon var tydligen gift fem år efter vårt förhollamde
    Inte mitt proiblem, har en  riktigt bra relation med en särbo som bara skiljer ett år emellan
    Men hon saknas!
  • Anonym (Känner igen mig lite)

Jag hade ett barn på förskolan när jag jobbade son lärare där mamman var född i mitten på 1970-taler o pappan född 1987. Tror det skiljde typ 13 år emellan dom. Själv är jag sedan över 2 kär i en 7 år yngre man och jag har fått höra av både honom o andra att jag ser betydligt yngre ut än mina 40+.

• Anonym (Vi är fler)

Min kvinna är 17 år äldre. Aldrig känt mig så älskad eller ens i närheten av det någonsin. Vill och hoppas inget annat än att vi får fin framtid ihop så länge det vara :) ja 43 hon 60
    kör på och låt kärleken blomstra 

Svar på tråden Dejta yngre man