Vävstol vs vävram
Till pysslig kille på 5 år. Vad är de största skillnaderna? Vävram ser ju smidigare ut, enklare att ta med mm men vävstolen kanske är lättare att väva,
vilken jan man göra längst och bredast mattor, underlägg på
Till pysslig kille på 5 år. Vad är de största skillnaderna? Vävram ser ju smidigare ut, enklare att ta med mm men vävstolen kanske är lättare att väva,
vilken jan man göra längst och bredast mattor, underlägg på
Hej
Vi har inte pysslat på länge. Det enda man ska ha med sig är att "spänna" när man väver så det inte blir smalt när man drar åt. Fyrkantig är smidigare än stol. Annars är det nog smaksak
Hej
Vi har inte pysslat på länge. Det enda man ska ha med sig är att "spänna" när man väver så det inte blir smalt när man drar åt. Fyrkantig är smidigare än stol. Annars är det nog smaksak
Även enkla vävstolar för barn tror jag kan vara lite väl avancerade för en femåring. Men är han en liten aspirerande ingenjör så kanske att han förstår sig på mekaniken och tycker att det är spännande.
En fördel med en vävstol är att man rullar ut varpen och rullar in väven efter hand, så man kan väva rätt långa grejer.
Tycker han mest om att sitta och plocka och pyssla så är nog en vävram bättre. De finns i lite olika storlekar, men de största är nog rätt bökiga att hantera med ett par korta barnarmar.
Jo han gillar att sitta och pilla och pyssla. vi har gjort mycket men inget med garn och st eller väva. Så jag skulle vilja få in någit sådant pyssel. Vävram blir ju en liten utmaning, osäker om det kan vara för svårt att få in garn under varannan tråd.
Jo han gillar att sitta och pilla och pyssla. vi har gjort mycket men inget med garn och st eller väva. Så jag skulle vilja få in någit sådant pyssel. Vävram blir ju en liten utmaning, osäker om det kan vara för svårt att få in garn under varannan tråd.