Anonym (Blixten) skrev 2026-02-15 16:10:41 följande:
En uppdatering: Nu har det gått ca 2,5 månad utan sex. Det viktigaste för henne verkar vara att umgås med vänninor och prata om jobb. Igår på alla hjärtans dag uppvaktade jag henne med blommor och en present när hon kom hem efter gemensam aktivitet. Hoppads att det kanske kunde bli något mys på kvällen eller nu i morse men inget. Hon ligger nära mig en stund som vanligt men inget mer. Jag låg passivt och hoppades något skulle hända men förgäves. Vill inte pressa henne. Förra helgen var jag sjuk så jag sov inte i samma rum men såg slidsekret på täcket när jag bäddade så hon verkar ändå ha lite lust. Hade köpt några sexleksaker som jag tänkte ge henne igår på alla hjärtans dag men bangade ur. Tänkte hon kunde ha det och hitta lusten själv. Hon jobbar ju borta på veckorna. Kände mig dock osäker på hur hon skulle reagera.
Jag har levt o en sån relation. Bad, tjatade, kände mig ledsen, flydde i tankar, kollade på porrfilmer , förblev trogen. Tills den dagen jag började flörta med en kvinna. Gjorde slut, kände mig sedd och uppskatta. Men jag hade känslor kvar, stark känslor, så någon sex blev det inte med den nya kvinnan. Dock fick jag energi igen och började känna mig som den snygga killen jag är.
Nu har vi tagit upp relationen igen och vi har sex. Dock sker det på hennes initiativ för det mesta. Har lovat mig själv att lämna om det inte blir bättre.
Hon jobbar borta säger du. Har du tänkt på att hon kanske har någon annan? Det är en del som förändras hos kvinnor när klimakteriet går igång. Helt plötsligt är man inte vatten värd.
Lider med dig.
Dags att vi män börjar tänka på oss själva. Har lovat mig själv att ifall det inte funkar så går jag vidare.
Och nästa jag träffar, kommer jag förklara tydlig vad jag vill. Om det inte funkar, får hon hitta någon annan att plåga.
Jag är respektfull, tålmodig, men livet är för kort för att jag ska behöva gå igenom samma sak igen.
Prata med henne och sätt gränser. Funkar det inte, man up, lämna henne och bygg ditt liv som du vill ha den. Du är är inte skyldig henne något.
Lämna och vänd och nye om