Sex efter bebis
Jag och min man fick en bebis för drygt 5 månader sedan. Allt gick bra men graviditeten och första tiden efteråt var rätt tuff och påfrestande för mig. Jag helammar och känner nästan ingen sexlust och har knappt gjort det sedan dottern föddes. Till en början var min man förstående men typ senaste 3 månaderna har han varit på om att ha sex.
Jag tycker inte det är så konstigt att min lust är låg eftersom det är en så stor omställning med barn, hormoner och allt där till. Jag älskar min man jättemycket och vill gärna ge honom sex men känner inte att jag kan det just nu. Jag är okej med att inte ha så mycket sex för tillfället. Men jag känner mig pressad när han är på mig och ber om sex och tar på mig varje dag. Han tycker det är jättejobbigt att vi inte har så mycket sex och tycker det är något som är fel trots att jag säger till honom att det inte är det och blir sur när jag avvisar honom. Jag förstår såklart att det är frustrerande för honom men jag tänker trots allt att 5 mån inte är så lång tid. Det känns inte riktigt som han förstår den kroppsliga och mentala utmaningen det är att bära, föda och ta hand om ett barn. Jag kan nästan bli lite arg när han är ?på? mig hela tiden. Jag känner mig jättedålig som fru. Jag försöker visa honom uppskattning på andra sätt men känns inte som det spelar någon roll. Vad tänker ni om detta?