Pappa i sthlm skrev 2025-10-10 08:11:45 följande:
Jag måste säga att det är hoppingivande och uppfriskande att läsa ett nyktert och balanserat inlägg här som inte är cementerat i en egen personlig moral.
Intressant, och på något sätt träffande, att det också är en kvinna som kommer med inlägget som rör om. Det är intressant att jämföra reaktionerna när en kvinna "bryter mönstret" och hur det låter när en man hade skrivit en liknande kommentar. En man hade per automatik blivit stämplad som en horbock och uppenbar sexköpare som vill försvara patriarkatet och förslavningen av utsatta kvinnor. Men när en kvinna tar upp det här perspektivet hamnar många lite på hälarna. Lustigt också att du känner dig tvungen att förtydliga att du inte vill arbeta som prostituerad. På samma sätt känner jag mig tvungen att förtydliga att jag inte har det minsta intresse i att köpa sex av någon.
Tack för att du bidrar till att vidga perspektivet. Även om det råkar vara i en fråga som inte på något sätt är viktig för mig (var tvungen att understryka det igen).
Håller med!
klistrar in mitt tidigare inlägg för att visa att det finns fler kvinnor med den här åsikten.
Eller så instiftar man statliga bordeller med normal anställning, försäkringar, skatt osv. Då kan man frivilligt välja att ha sex som yrke. Valmöjligheten bör ju finnas för de som vill under reglerade former.
På det här sättet skulle staten få in skatt och moms, man har kontroll på smittskydd, vakter kan anställas för de arbetandes säkerhet och fritt val att välja kunder måste givetvis råda.
Som bonus skulle det motverka kriminella ligors ekonomi och svarta bordeller, förmodligen minska lite på trafficking och dyl också. Jag tror uppriktigt att de flesta som vill köpa sex föredrar frivillighet och säkra förhållanden trots allt.
Är själv kvinna i medelåldern och står för den här åsikten som jag haft sen gymnasiet. Skulle jag vara singel och välja att sälja sex likväl som att gratisknulla på krogen skulle jag föredra en sån här lösning. Fritt fram att skälla på mig så mycket ni vill, det är jag helt