Overklighetskänslor??
Kan någon hjälpa mig tänka? Eller berätta om ni haft det jag upplever nu och vad det berodde på?
Känner mig till och från som att jag lite "lever i en dröm" eller hur jag ska säga det, som att jag är lite dimmig men samtidigt lite som världen går lite segt, som att jag är trött. Lite som precis när man vaknar upp, innan hjärnan kickar igång liksom. Det började för några dagar sen efter en längre tids riktigt dålig sömn. Det är inte konstant under en dag och när jag umgås med andra "släpper" känslan ofta. Värre blir det om jag ansträngt hjärnan att ha fokus på något enformigt liksom.
Vet att jag upplevt detta en gång i tonåren med när livet nog allmänt var lite stressigt men minns inte vad mer jag gjorde än att ta det lugnt då.
Jag har några års stark sömnbrist oh hög stress bakom mig, har även gått ned rätt mkt i vikt senaste året och är i förklimakteriet gissar jag, så mentalt finns nog mkt som kan påverka.
Men jag skulle mest vilja höra om andra som känt såhär och hur ni kom ut det. Kan känna mig väldigt trött stundtals under dagarna med, som att jag skulle kunna lägga mig och sova var som, så sömnbrist är säkert en del i det.
Jag är "med" hela tiden mentalt, det är bara att jag känner mig lite halvsovandes.
Någon??