Mamma måste vara sjuk, extremt elak och jag mår dåligt. Hjälp på diagnos?!
Hej!
ja, nu lär det nog bli en lång text.
jag är 34 år, och relationen till min mamma är ganska konstig. Vet inte riktigt hur jag skulle beskriva den.
varför jag nu till slut skriver här, för jag vet inte, råd kanske?, då är det för att hon är elak och vi bråkar som fan.
Det är väldigt omoget och jag blir så vansinnig och arg, ledsen, besviken mm, men vi bli alltid ?sams? efteråt.
Vi bor inte ihop, men bor i samma stad och ses ofta och också på telefon.
Jag är singel, inga barn. Vill så klart träffa någon och skapa ett liv med.
Mitt yttre är trevligt och jag är utbildad och ganska normal, gillar att ha roligt och folk ser mig nog som väldigt glad osv.
Problemet är att jag mår så fruktansvärt dåligt av hur hon är mot mig. Enligt henne är det aldrig hennes fel, utan det är jag som ska dra åt hel eller att jag är sjuk, eller att mina syskon är sjuka.
Hon ber aldrig om ursäkt och när hon väl gör det, är det för att jag sagt ?du kan aldrig, aldrig säga förlåt?.
Då slänger hon ut sig ?ja men förlåt DÅ?.
Hon beter sig typ som ett barn ibland och tycker ALDRIG hon gjort fel.
Jag tror själv att jag har någon diagnos (säkert både ADHD och något som gör att jag reagerar starkt o land men försöker hålla nere det), men hon har garanterat ADHD delux, säkert borderline eller något annat.
För det är inte normalt att bete sig som hon gör.
Hon skriker på mig, talar om hur jääävla misslyckad jag är, att ingen vill ha mig för jag snart är 35 och typ gått upp i vikt.
Jag har börjat kalla henne för fula ord för några år sedan, eftersom det var det värsta jag kunde komma på. Liksom som ett försvar men då är det ändå jag som är elak enligt henne och då är det typ synd om henne osv.
vill förklara att jag inte är oskyldig, då jag ?ger tillbaka?. Så jag är ju inte tyst när hon säger saker till mig.
Men oavsett så anser jag att det är hon i egenskap av förälder, som satt nivån.