• Anonym (Hmm)

Såg ett sms från en tjej

Skulle aldrig tro att min pojkvän är otrogen, men vi kollade Reels tillsammans och så kom det upp ett sms från en tjej som jag aldrig hört namnet från. Vi har varit tillsammans i 3år.

Smset innehöll att hon grattade han i förskott då han fyller år nästa vecka och det konstiga var att i samma sms skickar hon också att hon ska gratta han mer ordentligt nästa vecka när han fyller år.

Jag tyckte smset var jättekonstigt, fick en magkänsla att något var fel och känner samma känsla nu, men vill inte vara den svartsjuka flickvännen så jag sa inget och han sa inget heller om vem det var och skyndade inte att ta bort det heller.

Vad hade ni gjort? Bara låtit det vara att det inte är något eller ta upp vem smset var ifrån? 

• Svar på tråden Såg ett sms från en tjej
  • Lynx123

Var ärlig och berätta hur det känns. Anklaga inte utan var bara uppriktig med att du känner dig osäker nu.

• Anonym (Hmm)

Förstår att jag måste göra det, det känns bara väldigt jobbigt att göra det och speciellt göra det nu i efterhand?Jag vill lita på honom. Men vår start av förhållandet var inte bra och märker att det i dessa situationer så sitter det kvar.hos mig,.han hade fortfarande kontakt med sitt ex när vi började dejta och träffade henne. Det har gjort att jag har redan från början haft svårt att lita på honom. Han har sagt fler gånger att han aldrig skulle vara otrogen och aldrig varit det heller när det blev en situation förut

• Lynx123
    Anonym (Hmm) skrev 2025-10-08 07:54:48 följande:

Förstår att jag måste göra det, det känns bara väldigt jobbigt att göra det och speciellt göra det nu i efterhand?Jag vill lita på honom. Men vår start av förhållandet var inte bra och märker att det i dessa situationer så sitter det kvar.hos mig,.han hade fortfarande kontakt med sitt ex när vi började dejta och träffade henne. Det har gjort att jag har redan från början haft svårt att lita på honom. Han har sagt fler gånger att han aldrig skulle vara otrogen och aldrig varit det heller när det blev en situation förut

Klart att det är jobbigt men samtidigt måste ni ju båda kunna kommunicera när det behövs.

Människor har dessutom olika definitioner av otrohet. Om han tex textar med en annan tjej pä ett flörtigt sätt så är han enligt min otrogen.

Prata med honom - det är A och O för en bra relation.
Svar på tråden Såg ett sms från en tjej