• Anonym (Tinder?)

Är gift men testat Tinder i några dagar...

Nu har jag nog begått en dödlig synd enligt många här, men vi får väl se...

Jag antar att jag ville kolla om jag kunde få napp överhuvudtaget, trots att jag snart är 50, och även kolla om det är knäppisar man drar till sig så jag skapade ett Tinderkonto för några dagar sen. La t o m in ett nytt foto som inte använts på andra ställen så folk kan se hur jag ser ut.

Måste säga att jag ändå blev positivt överraskad. Och ja, jag fattar så klart att folk kan vara storidioter irl och verka bra online, men dom jag chattat med gav ett bra genuint intryck och om någon kändes trist så då blev samtalet kort.

Förstår så klart att risken att bli upptäckt när man har äkta foto är rätt stor så har nu pausat kontot.

Saken är den att mitt mångåriga äktenskap känns som en lång ökenvandring där maken och jag virrar runt åt helt olika håll. Han gör sitt bästa för att vara så lite hemma som möjligt och är aldrig glad eller positiv mot mig. Mot andra ja, mot mig nej. Jag försöker vara positiv men han känns som ett svart hål som bara slukar ens energi.

Borde jag ha dåligt samvete för min vistelse på Tinder? Kan t o m tänka att det hade varit bra att bli upptäckt för att få veta om maken blivit ifrågasättande, arg, besviken eller bara tyckt att han då också kan skaffa ett konto.

Någon annan här som hängt på Tinder och varit gift eller i ett förhållande? Hur långt gick du i så fall?
  • Svar på tråden Är gift men testat Tinder i några dagar...
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Tinder?) skrev 2025-10-08 15:30:46 följande:
    Eftersom vissa här, kanske inte just du, känns smått hysteriska av tanken att man som kvinna chattar med okända män på Tinder så tänker jag att prata med okända män irl egentligen borde räknas som betydligt värre. Man har då den riktiga personen framför sig vilket är långt mer personligt än någon långt bort bakom en skärm.
    Fast Tinder ÄR en dejtingapp och det är uppenbart att man/kvinna är ute efter något i syftet att ligga eller ha en partner. 
    Ingen nånsin swajpar på en person på Tinder enbart i syfte för en vän

Då hade väl du istället kunnat välja random grupp på Facebook,  Threads eller bara ringt en kollega om du saknar en vän. 

Vem försöker du lura? 
  • Dirtyminded
    Anonym (Tinder?) skrev 2025-10-08 14:44:53 följande:
    Jag tänkte nog mest på om man kanske är på krogen (aw?) och någon okänd börjar prata med en. Är det otillåtet att fortsätta en sån konversation om man är "upptagen"?
    Oroa dig inte! Moralens alla väktare är samlade här inne! Skrikandes
    Den riktiga världen är full av stagnerade förhållanden, där glöden flytt och vardagen blivit mellanmjölk. 

Men hela samhället separerar inte för det, de kikar i smyg på grannen, flirtar vid kaffeautomaten eller ligger med tennistränaren. Och får på så sätt till en helt okej tillvaro med den annars tråkiga eller relativt ointresserade partnern. 

Nu låter det ju iofs helt klart som att din kära make kanske också hittat ett "sidointresse", och att ni kanske inte kommer att vandra nedför ålderns höststig tillsammans, men nu är vi här och nu. 

Flirta på, det behöver inte vara the end of the world, gör det så diskret som möjligt bara! 

Jag är också sjukt nyfiken på att Tindra lite, men att hålla på och spela spel ligger inte riktigt för mig, det hade vart mer nice att kunna vara öppen med att man inte är singel och hitta någon som är i samma situation och som ockspå behöver en extra krydda i vardagen, lite snuskiga/flirtiga sms, något att le lite fånigt åt... 

Det här skriver jag till TS. Jag vet att de flesta här inne inte håller med, det är helt okej, men om ni inte känner er ABSOLUT tvingade så behöver ni inte påpeka hur hemsk jag är. Flört
  • Anonym (Linda)
    Eftersom vissa här, kanske inte just du, känns smått hysteriska av tanken att man som kvinna chattar med okända män på Tinder så tänker jag att prata med okända män irl egentligen borde räknas som betydligt värre. Man har då den riktiga personen framför sig vilket är långt mer personligt än någon långt bort bakom en skärm.
    Fortfarande handlar det ju om din intention . Om du.är på Aw med ditt jobb är du ju där i syfte att ha en rolig kväll med kollegor och inte för att flörta. Eller hur? 

Om du sen står i kön till toan och en man pratar med dig är du ju fortfarande inte ute efter en flörta utan vill kissa.  Jag antar att du nånstans tackar artigt för stunden och avbryter när det är din tur.på toan och sen återgår du till dina kollegor.   Eller?
  • Fjäril kär
    Varför måste det vara just Tinder som du är högst medveten om är en app för just dejting?  Och varför just specifikt singelmän? 
  • Fiona M

Vad har ni gjort för att jobba på ert förhållande?
    Att sluta kommunicera och söka bekräftelse på annat håll är knappast främjande för fortsatt relation.

• Anonym (Tinder?)
    Anonym (Linda) skrev 2025-10-08 15:39:15 följande:
    Fast Tinder ÄR en dejtingapp och det är uppenbart att man/kvinna är ute efter något i syftet att ligga eller ha en partner. 
    Ingen nånsin swajpar på en person på Tinder enbart i syfte för en vän

Då hade väl du istället kunnat välja random grupp på Facebook,  Threads eller bara ringt en kollega om du saknar en vän. 

Vem försöker du lura? 
    Njae, på männen låter det som väldigt många kvinnor mest är ute efter att chatta. Så vad kvinnor och män är ute efter skiljer sig nog i fall till fall på Tinder. Många kvinnor vill nog mest översköljas med komplimanger eftersom männen får bjuda på mycket sånt för att synas. 

Jag skulle nog påstå att ta kontakt med någon på krogen är ett större steg för det vanliga är att det är betydligt färre som tar kontakt med någon okänd irl är på nätet. 
  • Anonym (Tinder?)
    Anonym (Linda) skrev 2025-10-08 15:45:34 följande:
    Fortfarande handlar det ju om din intention . Om du.är på Aw med ditt jobb är du ju där i syfte att ha en rolig kväll med kollegor och inte för att flörta. Eller hur? 

Om du sen står i kön till toan och en man pratar med dig är du ju fortfarande inte ute efter en flörta utan vill kissa.  Jag antar att du nånstans tackar artigt för stunden och avbryter när det är din tur.på toan och sen återgår du till dina kollegor.   Eller?
    Tvivlar mycket starkt på att så många uppstartade konversationer går till så där. Personligen hoppas jag på en separat damtoalett så ingen man överhuvudtaget pratar med mig i kön. Är väl snarare om man står och hänger någonstans eller i baren som folk börjar prata med en.
    Senast jag var ut och en okänd började prata med mig så trodde jag att han tillhörde personalen och var väldigt oförstående om vad han ville. 😄 
  • Anonym (Tinder?)
    Fjäril kär skrev 2025-10-08 15:48:00 följande:
    Varför måste det vara just Tinder som du är högst medveten om är en app för just dejting?  Och varför just specifikt singelmän? 
    Tror inte man fick välja just singelmän utan bara män. 
  • Anonym (Nitlotter)
    Anonym (Karen) skrev 2025-10-08 14:51:04 följande:

Inte konstigt, det är bara massa fula gubbar på tinder som söker småtjejer. De vill inte ha någon som är i närheten av deras ålder.

Männen på tinder är oftast kvarlevorna som blivit över efter att de bra, normala männen blivit tagna.

De gifta män som söker extra då? Ja, det är nitlotterna som lyckats nästla sig in i ett äktenskap. De har bara varit duktiga på att manipulera, och dölja att de i själva verket är nitlotter. 

Ja, men många nitlotter till män brukar avslöja sig som de nitlotter de är ganska snart, vilket det verkar som att TS man redan gjort (dvs avslöjat sig som en nitlott)  Förstår mindre och mindre varför folk i allmänhet och kvinnor i synnerhet ens använder Tinder, 80% av männen får inget napp och kvinnor hittar inga bra eller attraktiva män för att det är de som blir upptagna först. Det är väl själva besattheten i att allt ska gå att fixa på nätet/ på mobilskärmen. Kanske måste folk börja inse att det personliga mötet på arbetsplatsen, studieplatsen eller ute bland folk, samt i föreningar/ klubbar är det överlägset bästa sättet att lära länna folk på, även potentiella partners.
  • Anonym (Nitlotter)
    Anonym (Linda) skrev 2025-10-08 15:21:44 följande:
    Det handlar fortfarande om intentioner och ärlighet.  Inget fel att börja prata. Allt handlar om vad som händer under tiden du pratar och vad som händer sen när krogen stänger.  

Jag är själv mycket ute och dansar mogendans med mycket intim närhet och gnusssnde och jag läser tydligt av när en man bara vill dansa eller försöker hitta på annat med sitt sätt att hålla i mig .  Då backar jag direkt och avbryter.  
    Förfärligt egentligen att en kvinna inte ens ska kunna ha dans som intresse/ hobby utan att behöva stå ut med män som försöker hitta ingångar till att ha sex. Den som sa att "män är djur" hade nog inte helt fel trots allt.
  • Anonym (Fegt)
    Anonym (Tinder?) skrev 2025-10-08 15:53:35 följande:
    Njae, på männen låter det som väldigt många kvinnor mest är ute efter att chatta. Så vad kvinnor och män är ute efter skiljer sig nog i fall till fall på Tinder. Många kvinnor vill nog mest översköljas med komplimanger eftersom männen får bjuda på mycket sånt för att synas. 

Jag skulle nog påstå att ta kontakt med någon på krogen är ett större steg för det vanliga är att det är betydligt färre som tar kontakt med någon okänd irl är på nätet. 
    Haha, ja nu är det ju så att vi som är singlar och på tinder eller liknande sidor har lärt oss hur det fungerar och vad som inte fungerar. Erfarenhet kallas det. Många av oss har gått på dejter med flera vi matchat o chattat med och lärt oss vad som fungerar bra och mindre bra. män som säger att kvinnor bara vill chatta är de som inte är villiga att investera i att lära känna, de vill oftast bara ligga och inte söker en långsiktig partner. En man som investerar i att lära känna mig i chatten innan han frågar om en dejt är helt enkelt mer seriös.

du sitter ju själv på tinder och vill "bara" chatta och ha bekräftelse.
  • Anonym (Tinder?)
    Fiona M skrev 2025-10-08 15:50:03 följande:

Vad har ni gjort för att jobba på ert förhållande?
    Att sluta kommunicera och söka bekräftelse på annat håll är knappast främjande för fortsatt relation.

Absolut noll på senare år, han lever sitt liv och jag mitt. 

Och naturligtvis är han inte på samma sätt på jobbet, på träningen eller bland kompisar för då skulle ingen vilja ha att göra med honom. 

Han är verkligen inte typen som vill relationssnacka. Han har aldrig varit det.
  • Fiona M
    Anonym (Tinder?) skrev 2025-10-08 16:15:01 följande:

Och naturligtvis är han inte på samma sätt på jobbet, på träningen eller bland kompisar för då skulle ingen vilja ha att göra med honom. 

Och din del i det?
  • Anonym (Nej va roligt)

Någon skrev typ att man inte snackar med folk på krogen om man inte är intresserad. Det gav mig ett ☺️ idag. O hjälp vad många jag måste vara intresserad av visste bara inte om det själv o då lär jag vara lesbisk också. Tack för att du talade om det för mig. Du gjorde på riktigt min dag för det här va ju lite roligt. 

• Anonym (Mille)

Men har ni sex då eller är det torrt där? Är det inte svårt att bli sugen på någon som mest ignorerar en?
  • Anonym (Nitlotter)

Om du inte vill relationssnacka kanske du inte bör ha ett förhållande alls? Kommunikation är ju viktigt i ett förhållande, men det märks ju väldigt tydligt att du är trött på din man och inte vill ha honom. 

Jag kan tänka mig att det finns en och annan anledning till det. Varför inte vara rak mot honom och säga att du vill bryta?
  • exandthecity
    Jag var aldrig fysiskt otrogen. Relationen med mina barns mor var bra när vi bara hade 1 barn men en tid efter barn nr2 började hon utveckla olika härskartekniker för att få power i relationen. Kände mej rejält nedtryckt där ett tag men jag kämpade på, främst driven av kärleken till mina barn. Då hittade jag inloggningsuppgifterna till mitt gamla konto på spraydate. Sökte på vissa nyckelord och hittade några gifta kvinnor. Skrev länge med en och det var jätteskönt att få ventilera saker i vardagen med en kvinna i liknande situation.  Hon var glasklar från början med att IRL aldrig skulle aktuellt och jag försökte inte få henne att ändra sig på den punkten. Sedan fick jag kontakt med en annan gift kvinna. Hon ville prata på tfn så det gjorde vi, länge. Sedan träffades vi på en kort fika medans hennes barn lekte i en park intill. Hon förklarade precis vad hon saknade och hur upplägget skulle kunna bli om vi skulle inleda något. Tog en rejäl funderare och tyckte inte att jag hade behövt avstå av moraliska skäl (ni som tycker annorlunda får gärna tycka precis vad ni vill) men jag tänkte också igenom de praktiska aspekterna. Anade att mitt liv skulle bli jobbigt av allt smusslande man skulle behöva ägna sig åt.  Så jag mailade henne att jag inte ville gå vidare, av den anledningen. Levde sedan 100 procent troget resten av äktenskapet, som varade tills barnen var nästan vuxna. 
  • HerrLugn
    Dirtyminded skrev 2025-10-08 15:41:51 följande:
    Oroa dig inte! Moralens alla väktare är samlade här inne! Skrikandes
    Den riktiga världen är full av stagnerade förhållanden, där glöden flytt och vardagen blivit mellanmjölk. 

Men hela samhället separerar inte för det, de kikar i smyg på grannen, flirtar vid kaffeautomaten eller ligger med tennistränaren. Och får på så sätt till en helt okej tillvaro med den annars tråkiga eller relativt ointresserade partnern. 

Nu låter det ju iofs helt klart som att din kära make kanske också hittat ett "sidointresse", och att ni kanske inte kommer att vandra nedför ålderns höststig tillsammans, men nu är vi här och nu. 

Flirta på, det behöver inte vara the end of the world, gör det så diskret som möjligt bara! 

Jag är också sjukt nyfiken på att Tindra lite, men att hålla på och spela spel ligger inte riktigt för mig, det hade vart mer nice att kunna vara öppen med att man inte är singel och hitta någon som är i samma situation och som ockspå behöver en extra krydda i vardagen, lite snuskiga/flirtiga sms, något att le lite fånigt åt... 

Det här skriver jag till TS. Jag vet att de flesta här inne inte håller med, det är helt okej, men om ni inte känner er ABSOLUT tvingade så behöver ni inte påpeka hur hemsk jag är. Flört
    Huvudet på spiken.
    Skulle gärna hitta samma krydda.
    "Att lyssna är viktigt, men att se någon är avgörande."
  • Core

Jag skiter väl i vad du gör egentligen, men det är patetiskt att sondera terräng i smyg innan du tagit beslut om vad du faktiskt vill med din relation du redan har. Det är respektlöst och du framstår som en feg person.

Efter ett långt äktenskap skulle iallafall jag vara mån om att själv lämna med huvudet högt och med bibehållen integritet, inte bete mig som en sopa

Svar på tråden Är gift men testat Tinder i några dagar...