Är gift men testat Tinder i några dagar...
Nu har jag nog begått en dödlig synd enligt många här, men vi får väl se...Jag antar att jag ville kolla om jag kunde få napp överhuvudtaget, trots att jag snart är 50, och även kolla om det är knäppisar man drar till sig så jag skapade ett Tinderkonto för några dagar sen. La t o m in ett nytt foto som inte använts på andra ställen så folk kan se hur jag ser ut.
Måste säga att jag ändå blev positivt överraskad. Och ja, jag fattar så klart att folk kan vara storidioter irl och verka bra online, men dom jag chattat med gav ett bra genuint intryck och om någon kändes trist så då blev samtalet kort.
Förstår så klart att risken att bli upptäckt när man har äkta foto är rätt stor så har nu pausat kontot.
Saken är den att mitt mångåriga äktenskap känns som en lång ökenvandring där maken och jag virrar runt åt helt olika håll. Han gör sitt bästa för att vara så lite hemma som möjligt och är aldrig glad eller positiv mot mig. Mot andra ja, mot mig nej. Jag försöker vara positiv men han känns som ett svart hål som bara slukar ens energi.
Borde jag ha dåligt samvete för min vistelse på Tinder? Kan t o m tänka att det hade varit bra att bli upptäckt för att få veta om maken blivit ifrågasättande, arg, besviken eller bara tyckt att han då också kan skaffa ett konto.
Någon annan här som hängt på Tinder och varit gift eller i ett förhållande? Hur långt gick du i så fall?