• Anonym (byta jobb)

Någon som arbetar på SOS? Vill våga byta jobb nu.

Hej 

jag har länge funderat på att byta jobb. Jag har läst en lång utbildning och har, vad som skulle räknas som ett bra jobb. MEN. Jag mår inte bra på mitt jobb. Organisationen är rörig och arbetstimmarna räcker inte till.
    Jag har länge velat ta ett långt kliv från min nuvarande bransch. Jag har ett förflutet i vården och har funderat på SOS-operatör. Tror att jag hade både passat och trivts. 
    Finns det någon här som arbetar där? som vet vad lönen/ob-tillägg ligger på. Hur ett schema ser ut?
    Pengar är inte allt men jag är ensamstående med en massa utgifter så jag behöver reka innan jag vågar kasta mig ut...

• Svar på tråden Någon som arbetar på SOS? Vill våga byta jobb nu.
  • mammatill6

Jag sökte jobbdäe men tackade nej när lönen var så låg ihop med deras mina öron orealistiska säkerhetsprövning. Jag blev erbjuden 27000 baserat på att jag ändå hade bra erfarenhet från vården 

• Anonym (Huh?)
    mammatill6 skrev 2025-10-08 20:20:32 följande:

Jag sökte jobbdäe men tackade nej när lönen var så låg ihop med deras mina öron orealistiska säkerhetsprövning. Jag blev erbjuden 27000 baserat på att jag ändå hade bra erfarenhet från vården 

Vad menar du med orealistisk säkerhetsprövning?
  • mammatill6
    Anonym (Huh?) skrev 2025-10-08 20:26:27 följande:
    Vad menar du med orealistisk säkerhetsprövning?
    Ja det görs en säkerhetsprövning där de går igenom inte bara din ekonomi, lån etc utan din familj, släkt och vänner. man går igenom bakgrund, relationer och allt runtomkring. Som att jag skulle vara ett säkerhetshot om någon kring mig har gjort nåt dumhet eller jag har flera lån. tycker det är galet så tackade nej.
  • Anonym (byta jobb)

Men oj? 
    Vilket år sökte du?

jag trodde inte att lönen var så låg men antar att de får en del i ob också. 

Jag förstår att man har en säkerhetsprövning men det låter ju märkligt att ens privata ekonomi spelar roll

• mammatill6
    Anonym (byta jobb) skrev 2025-10-08 22:53:04 följande:

Men oj? 
    Vilket år sökte du?

jag trodde inte att lönen var så låg men antar att de får en del i ob också. 

Jag förstår att man har en säkerhetsprövning men det låter ju märkligt att ens privata ekonomi spelar roll

Sökte 2024 så det är ju inte länge sen. nä jag köper inte heller den typen av säkerhetsprövning, de Gick igenom allt från huslån, kreditköp och allt. Och vad min släkt gör, vad har de med mig att göra?
Svar på tråden Någon som arbetar på SOS? Vill våga byta jobb nu.