• Anonym (Endimensionell?)

Olika personligheter - i sängen och utanför?

Jag tycker mig ha läst att kvinnor ofta vill växla mellan personligheter i sängen och utanför sängen. Och även att mannen skall kunna växla personlighet.

Inte alla, men ändå rätt många, kvinnor uttrycker önskemål om att få vara undergiven i sängen och samtidigt starka kvinnor som tar för sig i övrigt. Jag läser vidare att man gärna vill ha en snäll och jämställd man i vardagen men i sängen vill man ha ett dominant vilddjur som tar för sig.

Själv har jag svårt att växla mällan personligheter på det sättet. Jag har alltid försökt vara jämställd och tillmötesgående med min kvinna och så är det även i sängen. Jag kan inte bara slå på en brytare där och bli någon annan.

Hur är det med er? Hur tänker ni?

• Svar på tråden Olika personligheter - i sängen och utanför?
  • Anonym (Succubus)
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-12 19:44:24 följande:
    Hahaha, ja vilken kvinna vill inte både ha kakan och äta den? Men det är lättare sagt än gjort - om man inte bor i Bauerskogen! Dock har du tiden på din sida, du kan lita på teknikens under. Snart finns AI-robotar som du kan programmera till att lyda din minsta vink, en man i byrån som Lill Lindfors önskade sig redan på 60-talet. 
    Men så trist det blir, vem ska vi då klaga på?
    Vad kul att du lägger tid på inlägg av fejkkvinnor. Mycket glädje må ni ha av varandra!

*lol*
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Succubus) skrev 2025-10-12 19:48:18 följande:
    Vad kul att du lägger tid på inlägg av fejkkvinnor. Mycket glädje må ni ha av varandra!

*lol*
    Men fejkkvinnan har ju faktiskt humor, sånt ska premieras!

Fast det kanske gick över din horisont.
  • Anonym (Såärdet)
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-12 20:05:38 följande:
    Men fejkkvinnan har ju faktiskt humor, sånt ska premieras!

Fast det kanske gick över din horisont.
    Jag är absolut ingen fejkkvinna. Men vill vara en sorts motsvarighet till män med hora-madonna-komplex, och visa att så kan minsann kvinnor också tänka :)
  • Anonym (Nä)
    Tom Araya skrev 2025-10-11 23:51:37 följande:
    Du får det att låta som att man spelar en teaterroll på jobbet... det får stå för dig.

Yrkesrollen är en stor del av både vardag och personlighet, så det är relevant.

Oavsett vilken roll det gäller, yrket, tränare, idrottare, ungdomsledare, förälder, jägare, gamer, kompis, kärlekspartner (e.t.c.) så släpper man fram delar av sin personlighet som passar in i sammanhanget och situationen, eller som krävs.
    Har aldrig pratat om nån teater. Den misstolkningen av min text får stå för dig.

Yrkesrollen har ingenting att göra med hur man är och fungerar socialt med det motsatta könet eller i sängen.

Spelar ingen roll. En hämmad Stig-Helmertönt kommer ändå inte att magiskt förvandlas till en casanova i sängen. Det är verklighetsfrånvänt att tro nåt sånt.
  • Anonym (Nä)
    Tukt skrev 2025-10-11 10:54:25 följande:
    Varför ger du dig in i en diskussion som egentligen inte berör dig? Är det också att vara "normal"?
    Angår dig inte. Jag deltar i precis vilka trådar jag vill och känner för. Ordet är fritt och vi är på ett diskussionsforum. Ganska dum fråga av dig därav.
  • Anonym (Nä)
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-11 07:46:46 följande:
    Ologiskt får stå för dig, ändå kan det ske. Sexualitet är en annan typ av rum än resten av livet. När jag var yngre kunde jag bli förvånad över att nån med mkt attityd och självsäkerhet var mer undergiven i sängen, nu förväntar jag mig det och motsatsen. 

Bara för att du saknar kunskap och erfarenhet så betyder det inte att det inte existerar.
    Det är ju du som är ologisk och saknar kunskap som tror att avvikelser är representerar det normala.
    Att vara en undergiven fjolla i sängen är inte ett normalt beteende, det är en knäpp fetischfixering. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Nä) skrev 2025-10-18 05:05:47 följande:
    Det är ju du som är ologisk och saknar kunskap som tror att avvikelser är representerar det normala.
    Att vara en undergiven fjolla i sängen är inte ett normalt beteende, det är en knäpp fetischfixering. 
    Din text förstärkte min tidigare förståelse av dig. Frågan är varför såna som dig är så slutna mot att tänka utanför er mkt begränsade tankebox, det är lite intressant.

Här pratar vi inte om fetischer utan om hur människor funkar. Du tror att vi är maskiner som funkar så som du har förmåga att uppfatta, det är tur att inte alla är så begränsade. Fetischer, undergivna fjollor och avvikelser är saker som är teman i ditt huvud, det är verkligen inte mkt att jobba med :D
  • Anonym (Succubus)
    Anonym (Nä) skrev 2025-10-18 05:05:47 följande:
    Att utmana sin invanda roll och inte stagnera i sängen är ett attraktivt beteende.

Du förstår inte hur man får till detta eftersom du bara tänker utifrån ditt eget förkrympta perspektiv och inte kan komma över din skamfyllda samhällshjärntvätt i form av hysteriskt machokomplex.

En man med storkukslugn har på sig rosa tyll i sängen om han vill och njuter av det.
  • Anonym (Olika situationer kräver olika saker)

Olika situationer kräver olika saker/personligheter.

Jobbjag: social, utåtriktad, kan stå i centrum och hålla presentationer och introduktioner. Ses som hyfsat extrovert.

Privata jag: introvert, älskar att få vara ensam, läsa böcker och kolla på serier. 

Sexuella jag: behöver att någon "tar kontrollen" från mig genom dominans ibland. 

Det är ytterst få som är samma person i sitt yrkesliv och i sitt privatliv med sina nära vänner så varför skulle det vara konstigt att ha en annan personlighet sexuellt? 

• Tukt
    Anonym (Nä) skrev 2025-10-18 05:03:40 följande:
    Angår dig inte. Jag deltar i precis vilka trådar jag vill och känner för. Ordet är fritt och vi är på ett diskussionsforum. Ganska dum fråga av dig därav.
    Jo, men man behöver ju inte lägga sig i saker som egentligen inte har med en själv att göra.Och där till vara fördömande. Och okunnig. Fetischer har nämligen inget med dominans att göra.
    Hade tråden däremot haft rubriken "Ängsliga personer som stör sig på allt som inte är som de själva" Då är jag övertygad om att du hade haft mycket att bidra med.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Såärdet) skrev 2025-10-11 11:00:34 följande:

Så är det. I sängen vill jag gärna att han är dominerande och lite hårdhänt och han får gärna smiska mig på rumpan och kalla mig hora och slampa. Men i övrigt ska han vara väldigt snäll, omtänksam och gosig, samt göra merparten av hushållsarbetet och köpa presenter till mig och överraska mig regelbundet.

Jag söker precis tvärtom, en kvinna som gillar för det mesta dominera i sängen men inte i övrigt, finns en sån kvinna för mig?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Såärdet) skrev 2025-10-12 07:51:21 följande:
    En av mina f.d., svensk man, slog mig även i ansiktet ibland för att jag begärde det när kåtheten var som starkast. Han tyckte inte om det eftersom han tyckte det kändes som att han misshandlade mig, och att det inte kändes kärleksfullt. Sluta mesa och bara slå, sa jag, Hade under samma tid en syrisk älskare som däremot inte hade något emot att slå.
    Var han Syrisk eller Syrian kanske?
Svar på tråden Olika personligheter - i sängen och utanför?