• Anonym (dummer)

Utnyttjad och mår sjukt dåligt

Jag har tidigare blivit enormt ekonomiskt utnyttjad av min egen mor för många år sedan men denna sorg är något som förföljer mig och jag kan aldrig lägga det bakom mig. Det är ett sår i mitt hjärta som förstör mitt liv. Jag kan inte lita på några människor alls efter detta.

Hur ska man kunna gå vidare? Ibland har jag tänkt att den enda lösning på detta problem är att någon av oss måste dö eller båda :/

Hur ska jag komma ur denna eviga sorg?

• Svar på tråden Utnyttjad och mår sjukt dåligt
  • Anonym (Vägen går framåt)

Någon av er kommer ju att dö förr eller senare men det kommer troligen att bli hon.

Jag har också en förälder som jag fått bryta med för att hen redan när jag var barn kränkte mig på olika sätt. Men jag mår inte dåligt av det idag, tvärtom. Jag har lärt mig att snabbt förstå vilka personer jag kan lita på och dra gränser för att skydda mig själv mot de andra. Det tog dock 15 år och även ett halvår med psykologsamtal att lägga ner grubblerierna.

Jag slösar numera ingen tid på vänskaper som inte går åt båda hållen och mina kärleksrelationer har varit mestadels guld, något silver. Jag lever mitt bästa liv, och det kan du också om du inte fastnar i det som hänt. 

Svar på tråden Utnyttjad och mår sjukt dåligt