• Anonym (Anonym)

Mysa med en man som straight man

Ni män som är straight, skulle ni kunna tänka er att mysa med en man? Alltså inte sex, men bara mysa och hålla om varandra och kramas? I sängen typ.

• Svar på tråden Mysa med en man som straight man
  • OlleSQ

Nej. Precis som jag inte gör det med nån annan kvinna än min fru. 

• Anonym (HV)

Absolut inte. Varför skulle man? Jag kramar min partner i sängen. Ingen annan.

• Anonym (qwerty)

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
    NEJ

• Pelkonen

Aldrig någonsin, inte i den vildaste fantasin, skulle jag som man vilja mysa med en annan man. Vilken absurd frågeställning. Ts måste vara en kvinna. Jag som man kan absolut fantisera mycket väl om två mysiga kvinnor. Var som helst och när som helst.

Skulle jag som man vilja mysa med en annan man? Utan att vara liksom lite... Nej, jag tror inte det!

• Core

Det finns bara två saker som får en att vilja mysa på det sättet. Det ena är attraktion, det andra är sån där kärlek man bara har till sin partner eller sina barn, man vill vara nära, vilket då rimligtvis grundar sig i kärlek.

Alltså någon form av magnetisk känsla är den enda ingrediensen här.

Eftersom en annan man inte passar in under de kriterier som behövs för att väcka ett intresse av att mysa, så nej. Vänd på frågan istället, vad skulle någonsin en straight man få ut av det?

• Anonym (-)
    Core skrev 2025-10-12 00:30:28 följande:

Det finns bara två saker som får en att vilja mysa på det sättet. Det ena är attraktion, det andra är sån där kärlek man bara har till sin partner eller sina barn, man vill vara nära, vilket då rimligtvis grundar sig i kärlek.

Alltså någon form av magnetisk känsla är den enda ingrediensen här.

Eftersom en annan man inte passar in under de kriterier som behövs för att väcka ett intresse av att mysa, så nej. Vänd på frågan istället, vad skulle någonsin en straight man få ut av det?

Närhet, kroppslig värme. Det finns en hel del straighta män som kan tänka sig att mysa med en annan man utan att det behöver betyda något. 
  • Anonym (Man)

Nä fy, absolut inte. 

• Anonym (Ja)

Ja det vore mysigt, har gjort det tidigare när jag hade extrem ångest, då ville personen hjälpa mig, och då på något konstigt sätt så kändes det uthärdligt med kroppskontakt. Det var dock en extrem situation. Jag ville såklart inte göra det, men i det ögonblicket ville jag bara fly ur kroppen för ångesten var så stark - det värsta jag varit med om i mitt liv - att jag låg och skakade och kallsvettades i sängen, då var kroppskontakt ett sätt att lugna kroppen. För det blev en otrolig skillnad i ångesten när personen höll om mig, jämfört med utan. Jag tror det beror på att kroppskontakt lugnar ned kroppen. Så det var hjälpsamt.

• Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2025-10-12 10:24:15 följande:

Ja det vore mysigt, har gjort det tidigare när jag hade extrem ångest, då ville personen hjälpa mig, och då på något konstigt sätt så kändes det uthärdligt med kroppskontakt. Det var dock en extrem situation. Jag ville såklart inte göra det, men i det ögonblicket ville jag bara fly ur kroppen för ångesten var så stark - det värsta jag varit med om i mitt liv - att jag låg och skakade och kallsvettades i sängen, då var kroppskontakt ett sätt att lugna kroppen. För det blev en otrolig skillnad i ångesten när personen höll om mig, jämfört med utan. Jag tror det beror på att kroppskontakt lugnar ned kroppen. Så det var hjälpsamt.

Vad fint att du har en sådan vän. Jag är kvinna och var med om något liknande när min väninna höll om mig en hel natt efter att jag hade gjort ett självmordsförsök. 

Jag tycker att det är synd att många män verkar så rädda för att hålla om och trösta varandra. 

Jag ligger inte och myser med mina väninnor heller men vi har nog mycket mer kroppskontakt, till exempel en lång kram i svåra stunder, än män. 

Det är dessutom kulturellt. Män i Sydeuropa är till exempel mer fysiska med varandra än män här i norr.

Det TS beskriver är kanske inte så vanligt men jag ser inget fel i det. 

En anledning till att kvinnor klarar sig bättre efter skilsmässor och är mindre ensamma än män är ju att kvinnlig vänskap kan vara så innerlig.

Jag vet inte hur jag hade klarat mig utan mina närmaste väninnor. 

• Anonym (Om)
    Anonym (-) skrev 2025-10-12 10:16:33 följande:
    Närhet, kroppslig värme. Det finns en hel del straighta män som kan tänka sig att mysa med en annan man utan att det behöver betyda något. 
    Nej det finns det INTE. 🤣
  • Anonym (HV)
    Nej, det finns det inte.
  • Anonym (Linn)
    Anonym (M) skrev 2025-10-12 11:56:33 följande:

Vad fint att du har en sådan vän. Jag är kvinna och var med om något liknande när min väninna höll om mig en hel natt efter att jag hade gjort ett självmordsförsök. 

Jag tycker att det är synd att många män verkar så rädda för att hålla om och trösta varandra. 

Jag ligger inte och myser med mina väninnor heller men vi har nog mycket mer kroppskontakt, till exempel en lång kram i svåra stunder, än män. 

Det är dessutom kulturellt. Män i Sydeuropa är till exempel mer fysiska med varandra än män här i norr.

Det TS beskriver är kanske inte så vanligt men jag ser inget fel i det. 

En anledning till att kvinnor klarar sig bättre efter skilsmässor och är mindre ensamma än män är ju att kvinnlig vänskap kan vara så innerlig.

Jag vet inte hur jag hade klarat mig utan mina närmaste väninnor. 

Så du vill att din "straighta" pojkvän ska ligga och kramas med en annan man i sängen? Det är nog rätt udda och jag som kvinna skulle tappa all attraktion för en sån man. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Linn) skrev 2025-10-12 15:27:59 följande:
    Så du vill att din "straighta" pojkvän ska ligga och kramas med en annan man i sängen? Det är nog rätt udda och jag som kvinna skulle tappa all attraktion för en sån man. 

Inga problem för mig, särkilt inte om det var för att trösta en kompis. Det är ju bara fint. 

Jag tror inte på att kontrollera den man älskar . Det handlar ju inte om sex. 

• Anonym (Erfaren_man)
    Nej, det finns det inte!! 🤣
  • Core
    Varför vill man ha närhet? Fortfarande samma saker som jag nämnde.

Visst, ska vi koka ned det till en ren praktikalitet att man vill ha värme handlar det väl om att man håller på att frysa ihjäl i nån grotta, men det är inte att MYSA, i min värld iallafall 
  • Core
    Vi hårdrar det, trivs du med att mysa med en person är det i stora drag för att din kropp utsöndrar oxytocin. Gör den det för en man som myser med en man, är attraktion eller känslor inblandade, vilket gör att det är en släng av gay i mixen. Inget fel i det, men ett faktum
Svar på tråden Mysa med en man som straight man