• Purrpingla

Vilket namn?

Vi har kört fast i namnvalen. 

De som just nu ligger i pipen är :

Atlas
    Milo
    Elmer

Vad tänker ni på med de? Behöver lite argument till varför/varför inte.
    I slutändan struntar vi nog i vad folk tycker men har förstått att Atlas och Milo (inte milooo) upplevs som djurnamn.haha. Elmer har vi varken fått bu eller bä på. Vi gillar alla 3 även om de inte riktigt lirar med brorsornas lite nordiska klang. 
    Bröderna(halvbrorsor) heter Malte,Nore och Alvar

De vi haft är:
    Elis(sambon gillar inte)
    Birk(Jag gillar ej och blir hårt ihop med efternamnet)
    Viggo(trendnamn så gick bort)

Frågat chatgpt också såklart men kört fast där med. 😅

• Svar på tråden Vilket namn?
  • Anonym (Fredde)

Med tanke på den namnsmak ni verkar ha:

Kulo alt Qulo
    Svinto
    Atcho
    Boyo
    Lasso alt Lazzo

• trollhona
    Purrpingla skrev 2025-10-12 14:10:13 följande:
    Vilket namn?

Vi har kört fast i namnvalen. 

De som just nu ligger i pipen är :

Atlas
    Milo
    Elmer

Vad tänker ni på med de? Behöver lite argument till varför/varför inte.
    I slutändan struntar vi nog i vad folk tycker men har förstått att Atlas och Milo (inte milooo) upplevs som djurnamn.haha. Elmer har vi varken fått bu eller bä på. Vi gillar alla 3 även om de inte riktigt lirar med brorsornas lite nordiska klang. 
    Bröderna(halvbrorsor) heter Malte,Nore och Alvar

De vi haft är:
    Elis(sambon gillar inte)
    Birk(Jag gillar ej och blir hårt ihop med efternamnet)
    Viggo(trendnamn så gick bort)

Frågat chatgpt också såklart men kört fast där med. 😅

Elmer är det som passar bäst med brödernas namn, och det finaste av de förslagen ni har. (Jag upplever också att de andra är mer namn till katter tyvärr)

Namnförslag, lite från era och brödernas namn.
    Helmer, den mer nordiska varianten på Elmer.
    Birger
    Thord
    Agne
    Stig
    Ivar
    Hans
    Kurt
    Ossian
  • Anonym (Lis)

Jag tycker alla era namnförslag är okej. Gillar nog Atlas mest men det är också det som kan upplevas mest hittepå. Elmer är fint med och både rejält och mjukt. 

Med de syskonen hade jag valt Elmer. Jag tycker gärna att syskon ska få varsin egen begynnelsebokstav.

• Anonym (E.)

Av den skulle jag ta Elmer. Atlas låter som ett hästnamn förutom att det är ett anatomiskt namn (Atlaskotan) och Milo låter som en gängkriminell från Balkan...

Har du tänkt på Eldar? Det är ett vackert och manligt fornnordiskt namn, som fortfarande används som pojknamn i Norge men har blivit bortglömt här. Jag gillar även "eld"-associationen... den som heter det blir inte grå och förbisedd, liksom!

• Anonym (Icca)

Av era tre så Milo! Känner ett par stycken (två-tre kanske) och Milo funkar jättebra. Atlas känns mer som hundnamn för mig, Elmer nja. 

Men sedan kan jag, precis som någon ovanför tyckte, att de kanske ska ha varsin unik bokstav ändå?

Harry eller Henry?

Om man tar ett par gemensamma bokstäver från brödernas namn så Valter, fast det blir ett namn på 6 bokstäver då. 

Eftersom jag såg att ni testat chatgbt var jag också tvungen - kan vara kul för er att jämföra om vi fick samma svar? Einar verkar den gilla väldigt, men även Evert, Vidar, Sven och Tage. Andra förslag var också Sixten, Folke, Otto och Elian. 

Svar på tråden Vilket namn?