• Ebba84

Någon mer som går igenom Covid nu?

Hej!

Tänkte höra om där finns någon mer som går igenom covid nu? Hur länge har ni varit sjuka och vilka symtom har ni haft?

Jag är inne på dag 9 och har fortfarande väldigt ont i halsen, hostig och är hes. Värst nattetid då jag inte kan sova pga halsont.

• Svar på tråden Någon mer som går igenom Covid nu?
  • Anonym (J)
    Ebba84 skrev 2025-10-13 03:43:03 följande:

Hej!

Tänkte höra om där finns någon mer som går igenom covid nu? Hur länge har ni varit sjuka och vilka symtom har ni haft?

Jag är inne på dag 9 och har fortfarande väldigt ont i halsen, hostig och är hes. Värst nattetid då jag inte kan sova pga halsont.

För några veckor sedan.  Var sjuk en vecka. Feber, hosta, snuva. Helt återställd nu. 
  • Anonym (ÖRK!)

Vi hade covid igen i april. Låg sjuka 11 dagar, sen djävulsk hosta ytterligare någon vecka och trötta fram till en månad.

Gräsligt jobbigt men ändå bättre än första gången som var sjuk en månad, sjukskriven deltid upp till 3 mån och trött och hjärndimmig i ett år. 

• Ebba84
    Anonym (ÖRK!) skrev 2025-10-13 07:36:30 följande:

Vi hade covid igen i april. Låg sjuka 11 dagar, sen djävulsk hosta ytterligare någon vecka och trötta fram till en månad.

Gräsligt jobbigt men ändå bättre än första gången som var sjuk en månad, sjukskriven deltid upp till 3 mån och trött och hjärndimmig i ett år. 

Usch ja jag har något liknande .. är inne på dag 9 nu och är fortfarande inte så pass bra att jag orkar gå till jobbet. För mig är dock det halsonda det värsta och håller mig vaken om natten..
  • Anonym (jag)
    Ebba84 skrev 2025-10-13 03:43:03 följande:

Hej!

Om du fortfarande har så ont i halsen dag 9 att du vaknar på natten så kanske du ska kolla upp det. Det kan ju ha blivit en halsfluss av det hela, och då kan det behövas antibiotika i vissa fall.

Jag hade Covid för någon månad sen, blev i stort sett frisk på ett par dagar, men lite kvarvarande hosta några veckor. 
  • Ebba84
    Anonym (jag) skrev 2025-10-13 14:56:16 följande:
    Om du fortfarande har så ont i halsen dag 9 att du vaknar på natten så kanske du ska kolla upp det. Det kan ju ha blivit en halsfluss av det hela, och då kan det behövas antibiotika i vissa fall.

Jag hade Covid för någon månad sen, blev i stort sett frisk på ett par dagar, men lite kvarvarande hosta några veckor. 
    Ja, jag har varit i kontakt med en läkare. Enligt läkaren har jag alla tecken på en virusinfektion, då jag har utöver extremt halsont även snuva/nästäppa och rejäl hosta. Antibiotika biter inte på virus men jag har fått en rad andra mediciner som ska hjälpa mig med både hostan och halsontet. Så förhoppningsvis går det äntligen åt rätt håll nu... 
    Läkaren nämnde också att det är denna typen av luftrörsinfektioner som går runt i samhället just nu och de kan vara långdragna. Skönt att veta att man inte är själv i skiten.. haha :) 
Svar på tråden Någon mer som går igenom Covid nu?