Provocerad vid pms
Jag har sedan sista barnet fått problem med PMS. Jag blir känslig och lättirriterad och har svårt att stå emot irritationsmoment.
Jag har under en tid känt att min man medvetet provocerar mig extra mycket. Dessutom tycker jag att han ofta kommer med efterslängar efter diskussioner och bråk, i samband med att jag har PMS. Han underminerar ofta mig inför barnen genom att säga att jag har PMS när jag tillrättavisar dem till exempel. Jag vet också att han för bok över min mens och har koll på när min PMS bör uppstå. Han nekar så klart till att han provocerar eller beter sig annorlunda, utan hänvisar till att jag har PMS och inte går att prata med.
Idag fick jag mens alldeles för tidigt. Jag hade det på känn då jag känt mig irriterad och känslosam de senaste dagarna. Men, inte en enda gång har min man märkt något av det, eftersom jag fått vara ifred och inte blivit provocerad. Han visste ju inte om att jag haft PMS.
Det blev tyvärr ganska tydligt för mig hur stor del min man har i mina PMS-problem. Jag har tidigare reflekterat över att det varit mindre problem om han varit på tjänsteresa och jag varit ensam med barnen. Nu förstår jag varför. Den känsla jag haft verkar stämma.
Det känns ju helt sjukt, men har någon annan varit med om liknande?