behöver verkligen hjälp och råd.
Hej,
Det är så här att jag behöver råd angående min sambo och vårat förhållande.
Lite kort bakgrund. Jag och min sambo har varit tillsammans i över 3 år. I stora drag så är han den finaste, mest omtänksamma och bryr sig väldigt mycket om vårt förhållande och visar mycket kärlek. Varje dag berättar vi för varandra hur mycket vi älskar varandra och visar på att vi är glada för att få vara med varandra, så jag får mycket bekräftelse på att han älskar mig.
Men nu till problemet.
Det är så här, sedan vi blev tillsammans och under tiden vi dejtade så var han i kontakt med en person, som jag ständigt och jämt såg namnet på hans telefon, både på snapchat och instagram. Min partner har en väldigt nära umgängeskrets och jag vet vilka han normal fallet är i kontakt med och skriver med. Men denna andra personen, hade jag aldrig hörts talan om eller vem detta var. Jag hade hela tiden en underlig känsla och kunde inte sätta fingret på vad detta berodde på, men det visade sig snart ge mig svar.
Jag sökte upp personen på instagram och såg då att min partner har gillat nästan alla personens bilder och med flera år tillbaka i tiden. Tänkte då snabbt, är detta kanske en gammal dejt eller någon som han vart intresserad över. Jag tog sedan tillfället i akt, när jag kunde, kolla i hans mobil och där visade sig att de skrivit mycket med varandra på ett väldigt romantiskt och kärleksfullt sett. Däremot, jag började träffa min sambo sommaren 2022, min sambo skrev till denna person i oktober 2022 att han inlett ett förhållande osv. Efter det trodde jag allt var bra osv.
Sedan därefter så har jag inte velat snoka runt i min partners telefon, för tycker det känns så himla fel och jag skäms. Och egentligen skulle jag bara frågat honom där och då vem detta var. Jag har nu sett och märkt att min partner verkar än idag vara i kontakt med denna person, men han har nu börjat ta bort deras konversationer, och jag är nu livrädd för att han har någon form av emotionellt band med denna person. Personen han pratar med är även en kille, men liknar en tjej. Min partner har själv sagt till mig att han är straight, men vem vet. Vad sjutton gör jag? är nog mest rädd för att han på något sätt döljer något för mig och kanske eventuellt är otrogen, inte fysiskt otrogen med personen men genom att gå bakom ryggen på mig..