• Pappa i sthlm

Har du någon gång fått en dickpick?

Frågan ställs enbart till kvinnor här.

Har du någon gång fått en oombedd dickpick?
    Jag vill se hur pass vanligt det här är (bland forumläsarna). 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du någon gång fått en dickpick?
  • Jimmy75
    Pappa i sthlm skrev 2025-10-16 17:33:43 följande:
    Är det verkligen så förvånande att någon som aldrig i sin vildaste fantasi skulle få för sig att skicka något dylikt är förbryllad över fenomenet?
    Jag menar, det skickas ju inte till mig heller precis. Så det här är något jag läser om på forum och annorstädes. Men det förefaller mig likafullt otroligt märkligt. 

Min fråga handlar ju inte om att jag misstror...jag kan bara inte begripa det. 

Men med tanke på er instinktiva reaktion så får jag ju uppfattningen att för er är det självklart och förväntat. Att ni skall överösas med oombedda dickpicks. Är det verkligen så illa?
    Instämmer helt! Det är TOTALT obegripligt för mig vad som rör sig i huvudet på en man när han kommer fram till att det är en bra idé. Men det kanske är för att jag är av uppfattningen att det man inte skulle få för sig att göra i verkligheten, face to face, det ska man inte göra här heller. Så i min värld är det rakt av fullt jämförbart att en person som skickar en dickpic som inte först har efterfrågats också skulle få för sig att hala fram könet mitt i en pågående konversation med random kvinna på stan. Fullt medveten om att det finns andra åsikter i den frågan och det får ju stå för var och en, men det är iallafall min syn på det.
  • Jimmy75
    Anonym (Leiurus quinquestriatus) skrev 2025-10-16 18:16:27 följande:

Jag slutade spela Wordfeud för att det ledde till dickpics ur det blå. Fanns något äckel som hade sin dickpic som profilbild också men antar att den blev bannad något senare.

Det gör mig arg att dessa efterblivna smaklösa män har fått mig att sluta göra en grej som jag gillade. 

Men va faan!? Snälla säg att det bara är ett skämt!
  • Pappa i sthlm

Även om majoriteten som röstat här någon gång fått en dickpick så  är det ju ändå förvånansvärt många kvinnor som aldrig fått det. Det betyder ju inte att allt är frid och fröjd för det.

Men jag vill ändå ställa en fråga till er kvinnor som svarat att ni aldrig fått en dickpick: Hur tänker ni när ni ser utfallet här? Känner ni att ni har haft tur? Eller är det så att ni inte rör er i de digitala kretsarna där man kan drabbas av dickpicks? Är ni glada över att ni aldrig fått en eller är ni rent av förvånade?

• EnAnonumius
    Pappa i sthlm skrev 2025-11-06 08:58:49 följande:

Även om majoriteten som röstat här någon gång fått en dickpick så  är det ju ändå förvånansvärt många kvinnor som aldrig fått det. Det betyder ju inte att allt är frid och fröjd för det.

Men jag vill ändå ställa en fråga till er kvinnor som svarat att ni aldrig fått en dickpick: Hur tänker ni när ni ser utfallet här? Känner ni att ni har haft tur? Eller är det så att ni inte rör er i de digitala kretsarna där man kan drabbas av dickpicks? Är ni glada över att ni aldrig fått en eller är ni rent av förvånade?

Vilka digitala kretsar pratar du om? 
    Så vilka digitala kretsar tror du att man inte får dickpick? Någon tanke måste du ju ha med tanke på att du frågar om det.

Du vet, om du läst tråden här, och reflekterat ordentligt vad som faktisk skrivs också så vore det trevlig.
    Du hade då noterat med att det är knappast inom "speciella digitala sociala kretsar" men får dessa dickpicks via, och du  hade notrad att det kan ske var som helst på nätet där kvinnor och män inaktivera sig med varandra.  Det finns ju till och med kvinnor  som fått dickpicks från män på Familjeliv.

Jag fick dickpicks via Facebook. Jag är knappast ensam om fått det via fejjan.. 

Så det ENDA sättet för kvinnor att slippa dickpicks alls via internet är att kvinnor slutar att vara på internet helt. Då det finns inga "fredade zoner", från dickpicks..  Alternativt att de patetiska avskummet till män som väljer att skicka dickpicks oombedd slutar med detta.

Och på en personlig notering så måste ju jag säga att jag är glad för dessa kvinnor som sluppit att få dickpicks. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Jimmy75
    EnAnonumius skrev 2025-11-06 13:06:36 följande:
    Vilka digitala kretsar pratar du om? 
    Så vilka digitala kretsar tror du att man inte får dickpick? Någon tanke måste du ju ha med tanke på att du frågar om det.

Du vet, om du läst tråden här, och reflekterat ordentligt vad som faktisk skrivs också så vore det trevlig.
    Du hade då noterat med att det är knappast inom "speciella digitala sociala kretsar" men får dessa dickpicks via, och du  hade notrad att det kan ske var som helst på nätet där kvinnor och män inaktivera sig med varandra.  Det finns ju till och med kvinnor  som fått dickpicks från män på Familjeliv.

Jag fick dickpicks via Facebook. Jag är knappast ensam om fått det via fejjan.. 

Så det ENDA sättet för kvinnor att slippa dickpicks alls via internet är att kvinnor slutar att vara på internet helt. Då det finns inga "fredade zoner", från dickpicks..  Alternativt att de patetiska avskummet till män som väljer att skicka dickpicks oombedd slutar med detta.

Och på en personlig notering så måste ju jag säga att jag är glad för dessa kvinnor som sluppit att få dickpicks. 
    Ett upp på den! Den här sista frågan som ställs har jag svårt att ta på allvar. Bara idén att skicka en sådan bild utan TYDLIG indikatorer från tänkt mottagare är så dumt så att klockorna stannar. Och att tycka att det inte är sååå illa ändå att ?bara? 60% råkat ut för det minst en gång är häpnadsväckande. Det är 60% för mycket. 
  • Anonym (Chrille)

40% har inte fått en dp, stackars er som blivit utan.

• Anonym (C)
    Jimmy75 skrev 2025-11-06 20:22:23 följande:
    Ett upp på den! Den här sista frågan som ställs har jag svårt att ta på allvar. Bara idén att skicka en sådan bild utan TYDLIG indikatorer från tänkt mottagare är så dumt så att klockorna stannar. Och att tycka att det inte är sååå illa ändå att ?bara? 60% råkat ut för det minst en gång är häpnadsväckande. Det är 60% för mycket. 
    Det är för mycket.
    Anonym (Chrille) skrev 2025-11-06 20:25:00 följande:

Nej, alla är nöjda med att slippa.
  • EnAnonumius
    Anonym (Chrille) skrev 2025-11-06 20:25:00 följande:

Är du ute efter att provocera eller?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Jimmy75

Tänkte att jag skulle visa en bild på den typiske dickpic-mannen. Ni ser honom som någon av de två som sitter runt lägerelden till vänster
  • Anonym (Chrille)
    Jimmy75 skrev 2025-11-07 08:11:08 följande:

Tänkte att jag skulle visa en bild på den typiske dickpic-mannen. Ni ser honom som någon av de två som sitter runt lägerelden till vänster
    Nu blev jag lite kränkt.
  • Anonym (Felicia)

Ja tyvärr allt för många gånger från olika killar och gubbar 

• Dardi007skane
    Anonym (Felicia) skrev 2025-11-08 10:35:47 följande:

Ja tyvärr allt för många gånger från olika killar och gubbar 

ger inte chans till dom ... 
  • Anonym (Michaela)

Om jag fått en dickpick skickad till mig?
    Snarare hur många har jag fått 😅

• max32
    Anonym (Michaela) skrev 2025-11-10 10:27:39 följande:

Om jag fått en dickpick skickad till mig?
    Snarare hur många har jag fått 😅

Typ 10000000?
  • Anonym (Lurvig fax)

28% har ofta fått dickpicks
    33% har fått någon enstaka dickpick
    38% har aldrig fått en dickpick

Så även om endast en oönskad dickpick är en för många så får man ju ändå dra sig en lättnadens suck över att det ändå inte är majoriteten som röstat som ofta får dickpicks. Alltid något...

Svar på tråden Har du någon gång fått en dickpick?