Gå ner i arbetstid, sjuk under första trimestern? Hur har det varit för er?
Hej. Är i vecka 9 nu (8+2). Har gjort IVF och det är första graviditeten (bortsett från ett tidigt missfall i v.5 i julas). Jag är väldigt omotiverad på mitt arbete just nu, har stark trötthet och stora problem med hunger. Sover oftast okej mellan varven men är uppe och kissar 3-4 gånger per natt så man är oftast rätt paj när man vaknar. Har dessutom högt BMI så jag varken vill eller bör gå upp för mkt i vikt.
Har läst att man gå ner i arbetstid 6 mån innan beräknad förlossning utan att SGI påverkas. Har dock haft flera obetalda semesterdagar i år (räknas det som uppehåll i tjänst?) jag får nog fråga FK. Hade varit skönt att få vara ledig en dag i veckan så man kan sova ikapp lite, orka laga bra mat och allt sånt där som jag inte känner att helgen räcker till, till just nu.
Men hur har ni gjort, i första trimestern, hur har ni mått och hanterat arbete på heltid?! Mer än jag som känner att jag behöver vara hemma lite då och då? Jag kan tyvärr inte jobba hemifrån då jag jobbar med människor direkt på plats.
Tacksam för lite erfarenheter :).