• Anonym (Marianne)

Sluta kalla det oral"sex" !!!

Hej!

Jag och min man är Sååååå trötta på det här med att andra ser skallad "oralsex" som sen sexuellgrej!!! 
    Det är det oftast inte säger vi! Det finns Såååå många andra skäj till att göra samma handlingar !!!
    Att suga eller slicka någon köns är OFTAST inte en  sexhandlning! Vi måste ändra synen på detta! Varför gör ni denna tjänst på ettt sexuellt sätt?!?!

• Svar på tråden Sluta kalla det oral"sex" !!!
  • Anonym (Katten)

Fullt rimligt att vi inför detta som en hälsningsritual på både arbetsplatser och i bekantskapskretsar. Så kan vi äntligen sluta kalla det sex. Avdramatiserat och rätt så trevligt. 

• Anonym (?)
    Anonym (Marianne) skrev 2025-11-09 00:48:01 följande:
    vadå kallar? det har inte med sex att göra !!!
    vad kallar du en traktor för, för att den inte har med sex att göra??

är sååååå trött på att detta med oral"sex" ska pronografiseras! det är ingenting med detta som har med sex att göra !!!
    Tangentbord med alkolås?
  • Anonym (Katten)
    Anonym (Katten) skrev 2025-11-09 18:12:03 följande:

Fullt rimligt att vi inför detta som en hälsningsritual på både arbetsplatser och i bekantskapskretsar. Så kan vi äntligen sluta kalla det sex. Avdramatiserat och rätt så trevligt. 

Förlåt till er som gett neråttummar. Borde lagt till att det var ironiskt.
  • Anonym (z)

Ha, ha, vilken syn det skulle vara.
  • Dardi007skane

Ahahahha bra sagt !!!
  • Anonym (?)

Kalla det vad fan ni vill - jag slickar min kvinna och hon suger mig - är det inte oralsex

För egen del har jag gått ner och tagit en "skäggbiff" även med o.n.s. Även på 80-talat när rakning inte var normalt 
    Ingen har nekat.  Tror att tjejer , om de kan slappna av verkligen tycker om att bli slickade.  Min tolkning, min erfarenhet.

• Dirtyminded

Hm, TS, var du möjligen sjuk på sexualkunskapen? Foten i munnen

Oralsex är ju ett samlingsbegrepp på ett flertal handlingar där man använder just de orala delarna (läs tunga, läppar) för att få sin sexpartner att uppnå sexuell njutning. 

I den meningen är det just oral sex man hänger sig till.

Men absolut, vill du knalla över till grannen och påpeka att han kan hoppa över morgonduschen, eftersom du istället kan erbjuda dig att slicka honom ren, i syfte att spara in på vattnet, så skulle det, under förutsättning att grannen inte får stånd, teoretiskt ju kunna räknas som något annat är oralsex när du "tvättar" han genetalier med din tunga...

• Tobben
    Dirtyminded skrev 2025-11-11 11:11:41 följande:

Oralsex är ju ett samlingsbegrepp på ett flertal handlingar där man använder just de orala delarna (läs tunga, läppar) för att få sin sexpartner att uppnå sexuell njutning. 

Men absolut, vill du knalla över till grannen och påpeka att han kan hoppa över morgonduschen, eftersom du istället kan erbjuda dig att slicka honom ren, i syfte att spara in på vattnet, så skulle det, under förutsättning att grannen inte får stånd, teoretiskt ju kunna räknas som något annat är oralsex när du "tvättar" han genetalier med din tunga...

Aha! Är det det som kallas munskölj? 😀🤣
  • Dirtyminded
    Tobben skrev 2025-11-11 11:58:16 följande:
    Aha! Är det det som kallas munskölj? 😀🤣
    Exakt! Skönt med någon som hänger med!
  • Anonym (Man)
    Dirtyminded skrev 2025-11-11 11:11:41 följande:

Lär man sig sånt på sexualkunskap, det du beskriver kan fortfarande kallas för oralsex, tycker du kanske annorlunda?
  • Anonym (Marianne)

Avslutar snart mitt medlemskao här. Ni fattar ju inte.
    Oralt sexuella handinarlngar HAR INGET MED SEX ATT GÖRA !!!

• Anonym (Bengt)
    Anonym (Marianne) skrev 2025-11-15 01:40:42 följande:

Det är nog lika bra att du gör det. Här börjar vi nästan jämt med oralsex min fru älskar det och även jag. Sex för oss är när vi får tillgång till våra kön.
  • Tobben

ALLA andra tycker att oralsex har med sex att göra.
    Kan du inte förklara hur du menar att det inte är sexuellt?
  • Anonym (?)
    Tobben skrev 2025-11-15 08:34:09 följande:
    ALLA andra tycker att oralsex har med sex att göra.
    Kan du inte förklara hur du menar att det inte är sexuellt?
    Det är också konstigt att hon kallar det "oralt SEXUELLA handlingar" samtidigt som hon säger att det inte har med sex att göra.
  • Anonym (Man)
    Anonym (?) skrev 2025-11-15 10:47:05 följande:
    Det är också konstigt att hon kallar det "oralt SEXUELLA handlingar" samtidigt som hon säger att det inte har med sex att göra.
    Ja hon motbevisar ju sig själv
  • Anonym (z)
    Motsägelsefullt.
  • Purgatorium
    Anonym (Man) skrev 2025-11-15 16:18:27 följande:
    Ja hon motbevisar ju sig själv
    Du får nog utveckla den nya betydelsen av ordet "bevisa". 
  • Anonym (z)

Oralt sexuella handlingar skriver du ju.
  • Anonym (z)
    Det är det.
  • Anonym (Man)

Fast vad menar du, sexuella handlingar är sex, du får förklara bättre?
Svar på tråden Sluta kalla det oral"sex" !!!