• Anonym (Undrande)

Ni kvinnor som är under 30, vad ger fördelar för killar i er ålder?

Man läser rätt ofta om incels som sitter hemma och typ bygger frustration och hat för att ingen kvinna vill se åt dom. Jag är därför nyfiken på vad som gör att en kille sticker ut på ett positivt sätt utan att vara supersnygg bland kvinnor under 30. Och är det nåt som går att träna upp? Eller är det helt enkelt så att många unga män tror att dom förtjänar en supersnygg tjej och är själva typ träsktroll med noll karisma?

• Svar på tråden Ni kvinnor som är under 30, vad ger fördelar för killar i er ålder?
  • Anonym (H)

Vårdat yttre och tar hand om sitt utseenfe
    Stil på kläder
    Socialt kompetent
    Egna intressen
    Jobb ellee utbildning

• Anonym (Lova)

Högutbildad (Alltså som lägst 180 hp)
    Smart
    Humor
    Socialt kompetent 
    Omtänksam
    Jordnära
    Självdistans
    Fräsch, bra hygien 
    Normalviktig

• Anonym (Patricia)

När jag var 30 var jag gift och hade 3 barn så det som behövdes för stt fånga mig var en man med jobb, stabil inkomst, driv framåt och ett eget liv med vänner och hobbys och vilja bygga en framtid. 

• Anonym (Undrande)

Hur tränar man upp sin "sociala kompetens"? 🤔

• Anonym (H)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-10-18 11:35:17 följande:

Man umgås med människor irl. Gör saker tillsammans.
  • Anonym (Lova)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-10-18 11:35:17 följande:

Det räcker att ha en tvåvägskommunikation, dvs visa intresse och ställ frågor. Prata inte på om dig själv bara, det är en av de mest oattraktiva egenskaper som finns. Båda ska ha ett utbyte av en konversation.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Lova) skrev 2025-10-18 12:23:01 följande:
    Det räcker att ha en tvåvägskommunikation, dvs visa intresse och ställ frågor. Prata inte på om dig själv bara, det är en av de mest oattraktiva egenskaper som finns. Båda ska ha ett utbyte av en konversation.
    Men incels har väl också tvåvägskommunikation på nätet, men saknar ju ändå social kompetens för att attrahera kvinnor irl.
  • Anonym (H)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-10-18 12:28:04 följande:
    Men incels har väl också tvåvägskommunikation på nätet, men saknar ju ändå social kompetens för att attrahera kvinnor irl.
    Det behövs även övning irl för att lära sig förstå ansiktuttryck, tajming, röstlägen, ögonkontakt, kroppspråk.

Men också hur man umgås i grupp
  • Anonym (X)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-10-18 12:28:04 följande:
    Det handlar om att kunna vara social IRL, att kunna prata med folk, intressera sig för folk, ha ett hyfsat socialt liv, intressen osv.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (X) skrev 2025-10-18 12:37:45 följande:
    Det handlar om att kunna vara social IRL, att kunna prata med folk, intressera sig för folk, ha ett hyfsat socialt liv, intressen osv.
    Så om man slänger in en bunt incels i ett rum så kommer dom inte kunna kommunicera med varann på det vis dom gör.framför datorn?
  • Anonym (X)
    Anonym (Undrande) skrev 2025-10-18 13:04:14 följande:
    Så om man slänger in en bunt incels i ett rum så kommer dom inte kunna kommunicera med varann på det vis dom gör.framför datorn?
    Klart de kan. Men grejen är så som de kommunicerar med varandra digitalt inte är så gångbart med andra som inte är incels. Men självklart fungerar det mellan andra incels.

Men incels menar jag nu de som är ofrivilligt ensamma och skyller detta på kvinnor/samhället. 
  • Anonym (Varning)

Ja detta med att inte vara introvert och inte kunna fungera i sociala situationer.

grundläggande

kunna hälsa på grannar i området och småprata några minuter

visar respekt om den man dejtar har en hund, klappa och visa lite omtanke

kunna ta en fika med föräldrarna till den man dejtar, kunna prata väder o vind eller lite v varje en stund

ha egna sociala kontakter vänner eller kollegor som man har samvaro med.

mina spaningar

Svar på tråden Ni kvinnor som är under 30, vad ger fördelar för killar i er ålder?