• Xenia

Trådar som bara försvinner

Jag har skrivit i en tråd och då står den som sparad. Men när jag försöker gå in på tråden finns den inte längre.

Och ingen förklaring. Jag får själv grubbla. Anser ledningen att den är en trolltråd? Anser ledningen att det blivit för mycket tjafs i tråden och i stället för att rensa bort tjafset låter de hela tråden försvinna+? Eller är det TS som begärt att den ska försvinna?

De kunde ha skrivit orsaken i tråden och sedan låst tråden i stället för att bara låta den försvinna. När det gått en viss tid kunde tråden försvunnit automatiskt.

Om det verkar vara en kontroversiell tråd kanske man ska strunta i att skriva i den, stor risk för att tråden bara försvinner?

• Svar på tråden Trådar som bara försvinner
  • Anonym (Har)

Har råkat ut för detta flera gånger. Typ nån kod,404, sidan finns inte. Antingen har väl TS begärt att tråden ska tas bort eller så har den fått flera anmälningar och har utmynnat i tjafsande och personpåhopp.

• Finländsk

Tas kanske alla trådar som någon skrivit bort om hen blir avstängd från FL? Annars är det antingen att TS eller någon annan begärt att den tas bort eller att FL tagit bort den pga av att tråden bryter mot reglerna.

• Anonym (H)
    Fjäril kär skrev 2025-10-18 18:09:37 följande:

Det kan vara TS själv som begärt att den ska tas bort 

Så kan det vara.
  • Anonym (Becka)

Behöver tråden tas bort så ska den tas bort, inte bara låsas. Men det hade ju varit bra om det kom upp en text om att tråden är borttagen och inte bara att sidan inte finns.

• Anonym (f)
    Anonym (Becka) skrev 2025-10-18 23:34:27 följande:

Behöver tråden tas bort så ska den tas bort, inte bara låsas. Men det hade ju varit bra om det kom upp en text om att tråden är borttagen och inte bara att sidan inte finns.

Varför, får man upp det meddelandet vet man att tråden är borta då sidan är borttagen
  • Xenia

Om det är TS själv som vill ta bort tråden så tas den förstås bort på en gång. Det kan bero på att hen är rädd för att bli igenkänd. Eller på att hen inte fick det medhåll hen räknat med.

Men i andra fall tycker jag det kan finnas alternativ.

1. Moderatorerna tar bort "tjafset", det händer ju ibland

2. Moderatorerna skriver att de anser att det inte är en seriös tråd och låser tråden. 

Varför skulle de inte kunna låsa tråden? Eller låsa den typ en vecka och sedan radera tråden?

• Finländsk

Det som irriterar mig mest, är att jag har en oläst händelse från en borttagen tråd, som nu tydligen kommer att stå kvar i olästa händelser för all framtid eftersom den ju inte går att öppna.

• Anonym (f)
    Finländsk skrev 2025-10-22 15:37:07 följande:

Det som irriterar mig mest, är att jag har en oläst händelse från en borttagen tråd, som nu tydligen kommer att stå kvar i olästa händelser för all framtid eftersom den ju inte går att öppna.

Det brukar finnas ett alternativ att markera en avisering som läst, vänta till att du får en ny och markera alla som lästa eller hur det nu står
  • Anonym (Kri)

Vissa trådar hör inte hemma här, därför anmäler jag dem. 

Glad att moderatorerna lyssnade nu senast då de tog bort en pedofiltråd som folk underhöll här. 

• Finländsk
    Anonym (f) skrev 2025-10-22 18:09:14 följande:
    Det brukar finnas ett alternativ att markera en avisering som läst, vänta till att du får en ny och markera alla som lästa eller hur det nu står
    Nu känner jag mig dum, har ju markerat som läst förut 😅 Men tack för hjälpen ☺️
  • Finländsk
    Anonym (Kri) skrev 2025-10-22 18:16:02 följande:

Vissa trådar hör inte hemma här, därför anmäler jag dem. 

Glad att moderatorerna lyssnade nu senast då de tog bort en pedofiltråd som folk underhöll här. 

Moderering behövs verkligen, ibland skulle man nästan önska förhandsmoderering för nya användare och de användare som har startat för många opassande trådar.

Var pedofiltråden den med kvinnan som hade kontakt med unga pojkar och inte visste hur hon skulle hantera sina känslor? Där var jag lite tudelad. Den kändes lite som ett rop på hjälp och förespråkade inte direkt pedofili/hebefili/efebofili. Hon skulle verkligen ha behövt någon som sakligt bekräftar för henne hur fel det är med sådan kontakt till barn och uppmaning att söka hjälp. Den typen av trådstarter kan ibland föra något gott med sig, beroende på hur diskussionen går förstås. Jag hann bara läsa trådstarten.
  • Anonym (Kri)
    Finländsk skrev 2025-10-22 18:53:24 följande:
    Moderering behövs verkligen, ibland skulle man nästan önska förhandsmoderering för nya användare och de användare som har startat för många opassande trådar.

Var pedofiltråden den med kvinnan som hade kontakt med unga pojkar och inte visste hur hon skulle hantera sina känslor? Där var jag lite tudelad. Den kändes lite som ett rop på hjälp och förespråkade inte direkt pedofili/hebefili/efebofili. Hon skulle verkligen ha behövt någon som sakligt bekräftar för henne hur fel det är med sådan kontakt till barn och uppmaning att söka hjälp. Den typen av trådstarter kan ibland föra något gott med sig, beroende på hur diskussionen går förstås. Jag hann bara läsa trådstarten.

Ja, jag är trött på att dela forumet med otäcka pervogubbar som förstör stämningen härinne. Faniljeliv är inte ämnat för såna drägg. 

Den tråden jag anmälde igår hade massa texter som beskrev småbarn i opassande sexualiserande underkläder.

Även om inte alla som svarade gav några sexuella beskrivningar så är det definitivt nåt skumt med flera av de deltagande i den tråden, inte minst trådstartaren själv. 

• Finländsk
    Anonym (Kri) skrev 2025-10-22 19:12:42 följande:

Ja, jag är trött på att dela forumet med otäcka pervogubbar som förstör stämningen härinne. Faniljeliv är inte ämnat för såna drägg. 

Den tråden jag anmälde igår hade massa texter som beskrev småbarn i opassande sexualiserande underkläder.

Även om inte alla som svarade gav några sexuella beskrivningar så är det definitivt nåt skumt med flera av de deltagande i den tråden, inte minst trådstartaren själv. 

Sjukt! Finns riktigt obehagliga personer här. Kanske FL skulle kunna använda AI för att automatiskt rensa bort såna trådar före publicering. Torde inte vara varken dyrt eller krångligt att fixa i dagsläget.
Svar på tråden Trådar som bara försvinner