• Anonym (Anna)

Kan kondylomvårtor vara kvar efter 15 år?

Och om de kan det, är man fortfarande smittsam? Jag och min partner fick ungefär samtidigt kondylom för ca 15 år sedan, men mina "vårtor" försvann inte helt. De ser heller inte ut som vårtor, mer som ljusrosa små utväxter på slidväggen. Det kanske är något helt annat, jag vet inte. De gånger jag varit hos gynekolog i andra ärenden så har denne inget nämnt om dom. Min partner har inte blivit återsmittad av mig efter det att hon/vi hade det första gången, men det kanske inte funkar så?

• Svar på tråden Kan kondylomvårtor vara kvar efter 15 år?
  • Anonym (Mannen)

Har samma, har haft kondylom sen 15-16 år tillbaka (osäker på när jag egentligen fick det), det märkliga e att min fru inte har det och har aldrig fått några vårtor. Då jag var till gyn så sa dom att det är kondylom och nåt man har för resten av livet. Har använt sånt där vårtmedel några gånger, dom flesta ryker då men en lämnar som en lite bula, efter några månader har den bulan växt igen å sen några till. Så jag tar bort dom med 1-2 gånger per år med vårtmedel (Wartec tror ja de hette).

Jag tycker ja skulle ha läst nånstans att om dom återkommer på samma ställe trots flera behandligar så ska man söka tillbaka till gyn, men har verkligen inte orkat åka tillbaka dit.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-10-19 14:06:28 följande:

Har samma, har haft kondylom sen 15-16 år tillbaka (osäker på när jag egentligen fick det), det märkliga e att min fru inte har det och har aldrig fått några vårtor. Då jag var till gyn så sa dom att det är kondylom och nåt man har för resten av livet. Har använt sånt där vårtmedel några gånger, dom flesta ryker då men en lämnar som en lite bula, efter några månader har den bulan växt igen å sen några till. Så jag tar bort dom med 1-2 gånger per år med vårtmedel (Wartec tror ja de hette).

Jag tycker ja skulle ha läst nånstans att om dom återkommer på samma ställe trots flera behandligar så ska man söka tillbaka till gyn, men har verkligen inte orkat åka tillbaka dit.

Tror du man fortfarande kan smitta efter så lång tid?
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Anna) skrev 2025-10-19 16:39:03 följande:
    Tror du man fortfarande kan smitta efter så lång tid?
    Är tyvörr ingen expert, men så länge man har vårtor så kan man smitta, så har jag förstått det.
Svar på tråden Kan kondylomvårtor vara kvar efter 15 år?