• Anonym (Man över 50)

Delar du med dig av dina sexfantasier till din partner?

Jag är lite nyfiken hur ni andra gör i ett liknande fall.

Jag har lite sexfantasier som jag emellan återkommer till. Ibland innan jag somnar exempelvis. Men min fru påstår att hon aldrig haft sexfantasier. Så för oss leder det till att vi båda blir lite obekväma i att prata om det. Hon iom att hon tycker att hon själv är tråkig som inte fantiserar om sex. Jag som tycker att det är skämmigt att bara jag fantiserar och berättar om dom men inte får höra något tillbaka. 

Hur är det bland er? Pratar ni om era sexfantasier? Har ni båda sexfantasier? I ett liknade fall som vårt...hur gör ni då?

• Svar på tråden Delar du med dig av dina sexfantasier till din partner?
  • Anonym (Klara)

Fantiserar väldigt lite om sex i bilder eller handling. Mina fantasier består mest av känslan av att vara omsluten, känslan av kyssar på halsen, känslan av rå lust, känslan av penetrering osv av en specifik person.
    De flesta män jag träffat tycker det är tråkigt och förstår inte detta alls och verkar tycka jag är konstig och osexuell, vilket inte jag förstår då jag har den typen av fantasier lurandes i bakgrunden hela tiden.

jag lyssnar gärna på min partners mer grafiska fantasier (och försöker möta honom i vissa delar ibland). Men de jag har träffat verkar inte förstå det jag längtar efter och behöver. Måste man fantisera i porrfilmsmanus för att det ska vara intressant? Känns lite som många inte vill förstå den andras sexualitet och begär.

• Anonym (Absolut)

Absolut med nuvarande kan jag göra det. 

Med exet, nope. Han hade inte kunnat hantera det hela. 

• Anonym (Jennifer)

Jag är en oerhört sexuell människa med hög lust och massor av sexuella upplevelser och partners men instämmer med första svaret att mina sexfantasier mest består av här och nu med min partner. Att längta efter hans lust och lekfullhet och hur han tar mig. 

Dom särskilda  sexuella erfarenheter jag har så har dom aldrig varit en fantasi och något jag specifikt velat uppleva  utan det har dykt upp i stundens hetta och något jag tackat ja till där och då.  Vilket en del har haft oerhört svårt att förstå.  

Onanerar jag så använder jag mig av redan upplevda saker som specifik fantasi just då. Det senaste samlaget eller visauliserar min partners sköna händer. Detta är ju inga fantasier utan redan upplevda saker 

• Anonym (Klara)
    Anonym (Jennifer) skrev 2025-10-20 10:13:31 följande:

Jag är en oerhört sexuell människa med hög lust och massor av sexuella upplevelser och partners men instämmer med första svaret att mina sexfantasier mest består av här och nu med min partner. Att längta efter hans lust och lekfullhet och hur han tar mig. 

Dom särskilda  sexuella erfarenheter jag har så har dom aldrig varit en fantasi och något jag specifikt velat uppleva  utan det har dykt upp i stundens hetta och något jag tackat ja till där och då.  Vilket en del har haft oerhört svårt att förstå.  

Onanerar jag så använder jag mig av redan upplevda saker som specifik fantasi just då. Det senaste samlaget eller visauliserar min partners sköna händer. Detta är ju inga fantasier utan redan upplevda saker 

Precis så. Hade sett det som oerhört smickrande om en partner hade fantiserat om mig på samma sätt som jag om honom. men möts mest av fantasier som mer liknar porrfilmer än känslan vi delar och ger varandra.
  • Anonym (Petter Green)

Periodvis har jag viskat fantasier i hennes öra när vi älskat, oftast om att vi har en trekant med en extra man som vi båda njuter av. Det är genant att medge binyfikna fantasier, men när jag är riktigt tänd så släpper hämningarna. Och det verkar inte chockera henne.

Det har hänt, för flera år sen, att hon var med och gick in i samma fantasi som jag, och det var helt fantastiskt tändande. Men tyvärr vill hon inte det längre.

Att jag fantiserar tycker hon är okej "bara det inte blir för mycket". Det är lägsta graden av bejakande, kan man säga. Därför har mina viskningar minskat med åren, eftersom jag inte får så mycket gensvar. 

Jag är generellt mer frimodig än henne i sängen, vilket jag kan tycka är lite tråkigt, men hon är tillräckligt skön ändå.

• Anonym (Man över 50)

Klara och Jennifer!
    Tack för att ni delar med er. Det där var intressant och faktiskt tankeväckande.
    Jag skall erkänna att jag är nog rätt "visuell" i mina fantasier percis som ni beskriver era erfarenheter av män. Det här tåls att tänkas på. 
    Jag inser att min fru också har beskrivit sina tankar vid onani precis som ni gör. Att hon tänker på en känsla av något vi gjort eller att vi gör.

Jag skulle absolut inte ha något emot att hon berättar om dessa tankar och minnesspår. Sånt som hon går igång på. Men hon har aldrig bjudit in mig i dom mer än att nämna att det är den typen av tankar hon har när hon onanerar. Det hade varit intressant och hett att få ta del av. Tror jag.

Hur reagerar ni på att era  män delar med sig av sina mer visuella fantasier? Är det intressant eller äcklas ni av dom? Alltså...känns den typen av fantasier för porriga?

• Anonym (Nej)

Jag har inga fantasier och även om jag hade det hade jag inte berättat om dem. Vill inte höra min partners eventuella fantasier heller. Det skulle vara direkt avtändande att höra honom prata om porrfilmsliknande sexakter eller konstiga fetisher eller ?nyfikenheter?. 

• Anonym (Jennifer)
    Anonym (Man över 50) skrev 2025-10-20 15:26:19 följande:

Klara och Jennifer!
    Tack för att ni delar med er. Det där var intressant och faktiskt tankeväckande.
    Jag skall erkänna att jag är nog rätt "visuell" i mina fantasier percis som ni beskriver era erfarenheter av män. Det här tåls att tänkas på. 
    Jag inser att min fru också har beskrivit sina tankar vid onani precis som ni gör. Att hon tänker på en känsla av något vi gjort eller att vi gör.

Jag skulle absolut inte ha något emot att hon berättar om dessa tankar och minnesspår. Sånt som hon går igång på. Men hon har aldrig bjudit in mig i dom mer än att nämna att det är den typen av tankar hon har när hon onanerar. Det hade varit intressant och hett att få ta del av. Tror jag.

Hur reagerar ni på att era  män delar med sig av sina mer visuella fantasier? Är det intressant eller äcklas ni av dom? Alltså...känns den typen av fantasier för porriga?

Jag tänker att det är skillnad på fantasier för eget bruk vid onani och fantasier som är önskemål. Det senare vill jag gärna höra om och se om det är något jag kan tänka mig att testa eller går igång på. 
    Men att höra min partners egna fantasier som tänder honom i sina egna stunder är för mig ointressant.  Vad ska göra med den informationen liksom? Vad han  eventuellt googlar på i porrens värld är privat och inget jag vill veta. Nånstans anaer jag att man måste få ha tankar ifred också. 

Min partner gör mig 100% kåt på alla plan så jag behöver inte andra fantasier . 
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Man över 50) skrev 2025-10-20 15:26:19 följande:

Klara och Jennifer!

Jag dejtade en man ett längre tag som tyckte om att viska sina fantasier i mitt öra vid sex. Det var förvånansvärt tändande, kanske det mest tändande var att han faktiskt då gav komplimanger och delade något intimt (vilket han inte gjorde annars). 

Jah försökte beskriva mina fantasier för honom, men upplevde inte riktigt att han förstod eller tog till sig detaljerna, utan att han hela tiden fastnade på att jag inte hade ett manus för vad jag ville uppleva med honom. Jag kan fortfarande känna sorg över att han inte förstod hur mycket jag faktiskt fantiserade och längtade efter hans händer, läppar, styrning osv. då han var fast i föreställningen om att hans sätt att fantisera var det enda rätta. Fantiserar fortfarande om ögonblick med honom, fast han fick mig att känna att jag inte dög och med facit i handen så tyckte han tyvärr aldrig om mig tillräckligt för att vilja förstå mig och min lust till honom.

• Anonym (L)

Vissa fantasier delar jag med mig av, andra inte.

• Anonym (Petter Green)
    Anonym (L) skrev 2025-10-21 08:57:26 följande:

Vissa fantasier delar jag med mig av, andra inte.

Vilka, och vilka inte?
Svar på tråden Delar du med dig av dina sexfantasier till din partner?