Jag och min man har olika liv
Min man är 10 år äldre än mig och är pensionerad, jag har 6 år att jobba tills jag får full pension så min man tillbringar halva tiden utomlands. Han pratar hela tiden om att jag skall sluta jobba men då har jag ingen försörgning och pensionen blir ju mindre. Vi lever på skilda hål i månader och det är min mans val.
Jag har dessutom gamla föräldrar 88 år som bor i USA, min mamma är mycket dålig Jag har också min bror med familj som bor i USA som jag älskar och vill träffa. Min man tycker att jag måste minska på min tid med min familj. Förra året har jag och min man hade gemensam semester 5 veckor och tre dagar och jag har varit hos mina föräldrar i 5 veckor, åkte två gånger till USA, hjälpt till mina föräldrar att flytta. Det är min man som räknat ut det.
Nu skriver han att jag inte skall lova mina föräldrar att vara där ännu längre men jag behöver det, min far skall opereras och jag måste ta hand om min far och mor som är titalt dement. Jag skrev det till min man men nu har han slutat att maila mig helt. Vi umgås via gulliga mail. Han menar att jag är illojal mot honom.
Snälla, vad tycker ni om det?
Jag skall givetvis ta hand om mina föräldrar vad min man än tycker