Tyda ultraljud
Kan någon hjälpa oss att tyda ultraljud? Är bara roligt och spännande, vad för kön tror ni?

Kan någon hjälpa oss att tyda ultraljud? Är bara roligt och spännande, vad för kön tror ni?

Ser ut som en kille.
Ser ut som en kille.
Jag tror det är en äggplanta
Flicka. Det är ingen snopp, det är nubben. Både flickor och pojkar har det. Hos pojkar utvecklas det till snopp och hos flickor till klitoris. I nub-teorin kollar man åt vilken riktning nuben går jämfört med ryggraden för att avgöra kön. Om den pekar uppåt och bildar en tydlig vinkel mot ryggraden är det pojke och om den går mer parallellt med ryggradens riktning eller nedåt är det flicka.
Tycker det ser ut att tydligt va tjej! ?Snoppen? är det som kallas nub och den har både tjejer och killar, men killars pekar uppåt medans tjejers pekar mer neråt eller rakt ut eller hur man ska säga. Det är svullna blygdläppar mm som gör att de ser ut som en liten snopp. Så min gissning är tjej! 😍 Dock kan den resa sig upp till vecka 13 eller 14 tror jag? Så beror vilken vecka man är i om det finns tid till det!
Ser ut som en tösabit :) finns ingen snopp i det tidiga stadiet av utvecklingen.
Beror på vilken vecka du är i, är det tillräckligt sent (efter vecka 12?) skulle jag också säga tjej. Annars är det svårt att veta.
Beror på vilken vecka du är i, är det tillräckligt sent (efter vecka 12?) skulle jag också säga tjej. Annars är det svårt att veta.