• Anonym (Lollo)

Välja annan förlossning

Jag undrar hur man går tillväga för att välja annan förlossningsklinik än den man har på orten, bor i en ganska liten stad där det finns en förlossning men jag har tidigare fött barn här och har hemska upplevelser och trauman utifrån hur jag blev behandlad under slutet av min tuffa graviditet samt efter förlossningen.

Det är en lång historia jag inte tänker dra nu men har jag möjlighet att välja föda på annan närliggande ort och måste det isåfall vara inom samma län, eller får grannländer bra?

Vem kontaktar jag? Jag har mödravården på orten där jag bor dock och den fungerar bra.

Men vill absolut inte föda här på detta sjukhus.

• Svar på tråden Välja annan förlossning
  • Anonym (Lollo)

Grannlän ska det stå, inte grannländer 🙈

• Anonym (qwerty)

Prata med MVC. Om du vill föda i ett annat län får de ta kontakt och sedan får du beräkna hur lång tid det tar att köra dit när det väl sätter igång. 
    Om det verkligen kniper kan du ju åka och visats i ett annat län nära ditt förlossningsdatum. (Undvik Stockholm och Malmö för där finns det fan aldrig plats på BB)

• Anonym (U)

Prata med din bm. Jag bor så jag har lika långt till Helsingborg och Halmstad med bor i Skåne. Vi velade mellan och hade vi valt Halmstad hade vi fått allt k journalen utskrivet av bm för att de har olika journalsystem. 

• Anonym (Lollo)
    tack för era svar! ❤️
    Ska prata med bm nästa gång vi ses 🙏
Svar på tråden Välja annan förlossning