• Anonym (Glen)

Särbo

Det här med särborelationer, när det spännande, oupptäckta och nykära passerat. Man faller in i nån typ av falsk vardag med barn sen tidigare. Hur hanterar man detta? 
    Man bor ihop men ändå inte. Man vet inte ens om ifall relationen hade hållit om man spenderade en riktig vardag tillsammans, på heltid. Något slags låtsasliv men ändå inte. Har inte känt såhär förut men slogs plötsligt av denna starka känsla. Kanske att dipparna blir mer påtagliga när man inte ses. 

Hur känner ni andra som lever eller levt i särborelationer över lite längre tid?
    Jag känner lite att hade vi separerat hade skillnaden inte blivit extremt stor då man ändå är vana vid delvis ett liv ifrån varandra. 

• Svar på tråden Särbo
  • Anonym (Isabella)

Jag och min särbo träffades för fyra år sedan. Jag känner inte igen mig i att "man bor ihop men ändå inte". Vi ses i princip bara på helgerna, och då är det mer som att vi hälsar på hos varandra. På vardagarna jobbar vi och sköter oss själva. Om det hade tagit slut hade helgerna blivit extremt mycket tråkigare. Jag tror inte att vi hade kunnat flytta ihop hos någon av oss som det är nu, för vi har helt olika typer av boenden, och hade inte trivts att bo på heltid hos den andre. 

• Anonym (Gnesta)

Att vara särbo blir vad man gör det till... Man måste ju självklart som i vilken annan relation som helst sätta regler och gränser för hur msn ska leva sina liv.  Det finns särbos som är mer som kk och man ses typ endast  när man är barnfri och kåt och så finns det särbos där man bor månadsvis hos varandra och mest åker hem och hämtar posten...  och allt däremellan...

Så fundera på om denna relation ger dig det du önskar och att du faktiskt har bra kommunikation och att relationen är förankrad i rätt förutsättningar eller om ni lever ett liv mest på ena partners villkor....

Kanske kan det också vara så att man efter ett tag inser att man inte vill vara särbo utan längtar efter ett samboliv , fast med nån annan.....

Svar på tråden Särbo