• Skölden89

Ser du på nyheter varje dag?

Jag har en fråga till er på Familjeliv och det är om ni ser på Nyheterna på TV? Är det så att det är förmycket som händer och att ni inte vill se nyheter?
    Vad var den senaste nyheten du läste?

• Svar på tråden Ser du på nyheter varje dag?
  • Anonym (Imse Vimse)

Nix, inga TV-nyheter.

Men i FB-flödet rullar jag igenom

DN
    The Guardian
    The Independent
    NYT
    Bloomberg
    Business insider India
    Al Jazeera English
    Le Monde
    Le Figaro
    Zeit online
    Corriere della Sera
    Trending in China

för lite mer blandad rapportering.

• Ormbiten i Orania

Senast jag läste nyheter var nog 2022.

• Anonym (Johanna)

Jag ser aldrig tv-nyheter men lyssnar på radio varje dag. Läser också Ekots nyhetsnotiser. Senaste nyheten jag läste var att färre kvinnor antas på Handels. 

• Postman

Ser knappt aldrig på tv-nyheterna. Läser i stort sett bara tidningen dagens industri.  

• Anonym (Nyohet)

Morgonstudion och DN.
    Blandade nyheter på google.
    Blandat via sociala medier.
    Har jag inte kollat Morgonstudion blir det Aktuellt på kvällen. Ibland båda. Vissa dagar varken eller.

Senaste nyheten jag läste var via googles startsida om den dödförklarade mannen som aldrig dött.

• Mayjel

Nej, inte särskilt ofta. Är så mycket negativt i flödet som jag inte mår bättre av att veta. Blir dock lite uppdaterad ibland via mamma, som följer nyheterna dagligen.

• UngGubbeinorr

Jodå, jag ser nyheter på TV i stort sett varje dag. Morgonprogram eller eftermiddag/kväll beroende på hur jag jobbar. Sen blir det såklart en del på nätet också. Det jag drar mig till minnes just nu var Zilensky på besök i Linköping.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (alltid)
    Skölden89 skrev 2025-10-22 12:51:35 följande:
    Ser du på nyheter varje dag?

Jag har en fråga till er på Familjeliv och det är om ni ser på Nyheterna på TV? Är det så att det är förmycket som händer och att ni inte vill se nyheter?
    Vad var den senaste nyheten du läste?

Jag ser nyheter på TV varje dag.
    Läser även tidningar på nätet, DN och SvD.

Jag lider inte av nyheterna, tycker tvärtom att det är viktigt och intressant att hålla mig uppdaterad om världen. 
Svar på tråden Ser du på nyheter varje dag?