Tips på jobb och utbildning för introvert som vill jobba självständigt?
Hej alla!
Jag söker tips och råd från er som kanske haft liknande erfarenheter eller som vet något om jobb och utbildningar som passar en introvert person med familj att försörja. Jag vill jobba helt eller mestadels självständigt, där jag inte har så många kollegor, chefer eller stora grupper runt mig hela tiden. Jag har inget emot att träffa folk ibland och vara lite social, till exempel ute på jobbet en stund, men jag är inte en person som trivs i en stor social miljö.
Jag är inte så bra på matematik eller teknik, vilket begränsar mina yrkesval. Jag gick en yrkesutbildning till registrator efter tips då många sagt att det är ett bra jobb för introverta. Utbildningen gick jättebra, jag fick fina betyg och bra vitsord från praktiken, och jag fick en tidsbegränsad anställning också. Men sedan hade företaget inget mer att erbjuda och jag har sökt varenda registratorjobb jag hittar, men alla kräver 2-3 års erfarenhet, så många går före mig. Det är svårt att komma in på arbetsmarknaden så här.
Så nu står jag här och söker andra tips på yrkesutbildningar eller jobb som kan passa någon som jag ? introvert, vill jobba självständigt, inte tekniskt avancerat, men gärna ett yrke där jag ändå kan möta folk lite då och då utan att det blir för mycket.
Jag önskar ett komma in på någon utbildning som kan passa mig, som leder till ett bra yrke som behövs inte framtiden och inte ersätt av AI osv.
Jag har familj att försörja och det är verkligen tufft att få jobb just nu. Om ni vet bra utbildningar, branscher eller yrken som matchar detta, eller har egna erfarenheter att dela, blir jag väldigt tacksam för all hjälp!
Tack på förhand!