• Anonym (Frustrerad)

Min pojkväns möbler stinker

Jag har en ny pojkvän. Han har allt jag söker och lite till. Men hans övernattningslägenhet luktar. När jag varit hos honom måste jag vädra/ tvätta alla mina kläder och väska. När han är hos mig fastnar lukten i mina möbler. Jag måste storstäda när han varit här. Kan ta en hel dag att få rent en pall han ex lagt sina kläder på. Ättika, vädring osv. Detta börjar ta musten ur mig. Det luktar inte mögel men gammalt. Han har flera antika möbler från en äldre släkting, säkert 100 år gamla saker utan överdrift. Jag tror inte det är lägenheten i sig som är problemet, men ja de antika möblerna. 

Hans vanliga hem luktar inte illa. Han luktar inte illa. Tvärtom. Han har mycket god ekonomi och verkar jättekär i mig. Och jag i honom. Men detta börjar bli en dealbreaker för mig. Jag har sagt att jag inte gillar äldre saker, men måste nog vara mer konkret nu med det är just lukten som är problemet. Jag blir inte täppt i näsan osv när jag varit i lägenheten, hoppas och tror inte det är något man blir sjuk av men ja det är rakt av äckligt. Sist han skulle krama mig när han klätt på sig kläder som han har haft i lägenhet ryggade jag, vilket han märkte och frågade ?får jag inte ta i dig nu??. Jag var trött och blev obeväm så sa inget. Detta var en tidig morgon när han skulle åka från mig och vi skulle säga hejdå. 

Tips?! Vad hade du gjort i mina skor??

• Svar på tråden Min pojkväns möbler stinker
  • Ezmeraldah

Jaha, nu fattar jag. Dessa trådar är alltså reklam för nån slags luftrenare. 

Anonym (Abc) skrev 2025-10-23 22:36:25 följande:

Säg som det är och be honom hyra en ozonrenare.

• Anonym (Emerson)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-10-23 15:25:05 följande:
    Min pojkväns möbler stinker

Jag har en ny pojkvän. Han har allt jag söker och lite till. Men hans övernattningslägenhet luktar. När jag varit hos honom måste jag vädra/ tvätta alla mina kläder och väska. När han är hos mig fastnar lukten i mina möbler. Jag måste storstäda när han varit här. Kan ta en hel dag att få rent en pall han ex lagt sina kläder på. Ättika, vädring osv. Detta börjar ta musten ur mig. Det luktar inte mögel men gammalt. Han har flera antika möbler från en äldre släkting, säkert 100 år gamla saker utan överdrift. Jag tror inte det är lägenheten i sig som är problemet, men ja de antika möblerna. 

Hans vanliga hem luktar inte illa. Han luktar inte illa. Tvärtom. Han har mycket god ekonomi och verkar jättekär i mig. Och jag i honom. Men detta börjar bli en dealbreaker för mig. Jag har sagt att jag inte gillar äldre saker, men måste nog vara mer konkret nu med det är just lukten som är problemet. Jag blir inte täppt i näsan osv när jag varit i lägenheten, hoppas och tror inte det är något man blir sjuk av men ja det är rakt av äckligt. Sist han skulle krama mig när han klätt på sig kläder som han har haft i lägenhet ryggade jag, vilket han märkte och frågade ?får jag inte ta i dig nu??. Jag var trött och blev obeväm så sa inget. Detta var en tidig morgon när han skulle åka från mig och vi skulle säga hejdå. 

Tips?! Vad hade du gjort i mina skor??

Säg precis som de är och han får fixa detta. Det om något visar att du tycker om honom vilket han bör uppskatta. Ev så får du väl hjälpa till med att fixa o dona där. Att säga inget visar endast att du är kall och hatar honom. Vilket leder till knakeliknak,  i relationen.
    Ingen mer pojkvän.
    Då tar han sitt pick o pack o drar i värsta fall.
    De e bara o stå på dig. Ge honom dock en puss även om han luktar illa o fixa de tsm.

Går han inte med på det. Du behöver du ta dig en rejäl funderare på om han ens tycker om dig längre.
  • Anonym (Nr. 8)

Ta upp det på ett klart och seriöst sätt! Det här låter ju som ett hälsoproblem för dig...

För mig låter det helt klart som en allergi, kan vara mögel eller nåt annat, damm/kvalster tex. Blir du täppt i näsan och ryggar av doften, skulle jag tippa på mögel. 

Den enda deal breakern här är om han inte bryr sig! Han verkar ju vara fräsch och vettig i övrigt. 

OBS. Det kan vara mögrl i lägenheten också, men låter på dig som om att du identifierat problemet till möblerna - vilka är lättare att byta ut. :)

• Anonym (OZON-ROLAND)

SÄG DET RAKT UT SOM DET ÄR UTAN OMSKRIVNINGAR.

• Anonym (OZON-ROLAND)

Hur går det? Jag tror på att säga rakt ut som du upplever det. Försköna inte, utan berätta precis vad du tycker.

Kanske blir en bomb du släpper, men jag hade gjort så.

• Anonym (Frustrerad)
    Anonym (OZON-ROLAND) skrev 2025-10-27 22:48:43 följande:

Hur går det? Jag tror på att säga rakt ut som du upplever det. Försköna inte, utan berätta precis vad du tycker.

Kanske blir en bomb du släpper, men jag hade gjort så.

Det går riktigt dåligt. Jag får inte ur mig ett ord om detta och är undvikande. Riktigt jobbigt. Jag är för feg och jag är inte en fegis i vanliga fall. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-10-28 13:03:37 följande:
    Det går riktigt dåligt. Jag får inte ur mig ett ord om detta och är undvikande. Riktigt jobbigt. Jag är för feg och jag är inte en fegis i vanliga fall. 
    Det vet vi redan. Du skrev det i din andra tråd.
  • Anonym (OZON-ROLAND)
    Du säger bara att "Det är en sak jag behöver berätta för dig och hoppas du förstår mig rätt. Jag klarar inte av lukten från möblerna osv
  • Ezmeraldah
    Det bekymrar dig inte att han dejtar nån annan? 
  • Anonym (Frustrerad)
    Ezmeraldah skrev 2025-10-28 23:23:02 följande:
    Det bekymrar dig inte att han dejtar nån annan? 
    Absolut inte. Noll tecken på det. Känner att jag vet vart jag har denna kille. Det är hans näsa och min feghet som är problemen vi har. Inget annat. 
  • Anonym (OZON-ROLAND)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2025-10-29 11:05:15 följande:
    Absolut inte. Noll tecken på det. Känner att jag vet vart jag har denna kille. Det är hans näsa och min feghet som är problemen vi har. Inget annat. 
    Skriv ett långt, välformulerat och icke dömande SMS där du förklarar saken. Vänta och se vad som händer eller inte händer.
  • Anonym (f)

Är bara att skicka länken till någon av trådarna. Done.

Svar på tråden Min pojkväns möbler stinker