• Hannis93

Tidig nidblödning eller annat?

Jag har läst flera trådar om detta, nya och gamla, men blir inte riktigt klok.

Jag slutade med mellanpiller 10/9 och fick min mens 6/10, 27 dagar efter pillerstopp. Ca 14 dagar innan senaste mens fick jag en liten blödning vilket jag misstänker var ÄL. Testade dock inte då. Den här cykeln var min beräknade ÄL ca 19/10-20/10. Jag och min partner prickade dagarna 17e, 18e och 19e. Tillsammans med alla fertilsymptom fick jag mitt på dagen söndag 19/10 ett positivt rosa Clearblue ÄL test, och senare på kvällen ca kl 19 en liten blödning som jag misstänker var en ÄL blödning. Igår kväll, 5 dygn efter förmodad ÄL fick jag en liten strimma ljusrött/rosa blod på pappret vid toalettbesök. Hade också haft lite mensvärk som forfarande sitter i.

Skulle detta kunna vara en nidblödning? Och om inte, är det någon som har upplevt samma sak eller vet vad det annars skulle kunna vara? Jag har aldrig fått såhär förut, men är både otålig och pessimistisk att det skulle ha kunnat vara en nidblödning. Min mens är inte beräknad förens om 9-10 dagar och det kom inget mer blod. Och det känns lite för sent för att vara en sen ÄL, med så tydliga symptom kring förväntad ÄL.

Alla synpunkter och svar är varmt välkomna!

• Svar på tråden Tidig nidblödning eller annat?
  • Anonym (Ano)

Der låter väldigt tidigt för en nidblödning då det normalt tar typ en vecka för ägget att nå livmodern och innan det kan det inte fästa. Men om det var en nidblödning så börjar hcg produceras efter ett par dagar och ett tidigt  gravtest kommer få visa positivt efter ca 4 dagar.

• Hannis93

Tack för så snabbt svar! Då får jag ta ett test någon dag nästa vecka helt enkelt!

Svar på tråden Tidig nidblödning eller annat?