• Anonym (x)

Behöver tips på julklappar

Fantasin tryter. Våra 2 vuxna barn med partner brukar få en gemensam julklapp och jag brukar aldrig ha problem med vad de skall få. Men i år så är fantasin helt bortblåst. De har bägge bra ekonomi och vi säger vart år att vi inte skall köpa till dem och de vill inget ha, men de är mina barn och jag VILL ge dem något. Jag har alltid försökt ge dem något som de kan ha nytta av, inget trams bara för att. Budgeten är max 1000:- per familj, barnen undantagna. De har fått vin &ost, buffégryta, gjutjärns ljusstakar, bäddset, champagne & chokladpraliner osv. Men som sagt jag har ingen aning om vad de skall få i år.

• Svar på tråden Behöver tips på julklappar
  • Anonym (Elinor)

Upplevelser är ju en present som kommer och går.
    Klippkort på simhall.
    Klippkort på junibacken.
    Biocheckar + presentkort på typ Pinchos så att familjen kan få en sådan upplevelse. 
    Hotellövernattning för föräldrarna där en del av gåvan är att ni ställer upp som barnvakt. Går ibland att hitta för strax under tusenlappen.

• Alessia

Kanske en veckas matkasse kan vara något? Flera av de stora matkasseföretagen har presentkort. Vi gav ett sådant presentkort (Linas matkasse)till en släkting i födelsedagspresent och det blev mycket uppskattat.

• Anonym (Mamma)

Tycker inte att man ska ge bort upplevelser och klippkort om man inte är säker på att det uppskattas. Risk att det stressar mer än det ger.

Utifrån dina todigare presenter så kanske något mer ätbart? Dyröl och lyxiga snacks? Här finns en delikatessbutik där man säger summan och vad personerna gillar så plockar de ihop ett lyxigt paket.

• Tow2Mater

Dags för förändring. Ge dem en ny kökssax. Det behövs alltid. Man kan inte ha för många.

• Kvittning

Tycker inte du behöver fokusera så på att variera dig. Jag får några flaskor vin av mina föräldrar i julklapp varje år. Sådana som är dyrare än jag skulle köpa själv. Och jag uppskattar det lika mycket varje år. 

Champagne och chokladpraliner låter som en bra tradition att upprepa om de uppskattade den klappen när de fick den. 

• Anonym (Family)

En fin pläd i ull? 
    Klippans Yllefabrik har flera jättefina att välja på.Finns pp deras egen hemsida samt bl a hos Svenssons och Nordic nest.

Svar på tråden Behöver tips på julklappar