• Surkräm

Jag är så feg med tjejer :/

Hur blir man mindre feg när det kommer till tjejer? Jag har under hela mitt liv varit väldigt blyg när det kommer till tjejer. Rädd att bli nobbad, främst för att jag blev nobbad av tjejer av hemska skäl i tidiga 20-års åldern.

Jag har alltid haft ett jävligt uselt självförtroende för att jag är ful bland annat. Och i mina tidiga år i livet blev hamnade jag i säng med två olika tjejer och jag misstänker att dom nobbade mig på grund av liten penis. 

Jag har även varit ganska dålig på att läsa av signaler har jag nu insett i efterhand och en tjejkompis som jag var ute med under en period sa att jag var dålig på att läsa signaler och att "hon raggade ju på dig". Nästan så att jag i efterhand börjar misstänka att jag har asperger.

I vissa situationer så har jag liksom dragit mig ur när det en tjej börjat visa intresse. På grund av att jag blev rädd att hamna i säng och sedan bli nobbad igen för ni vet vad.

När jag fyllde 30 bestämde jag mig för att ge upp tjejer och leva i celibat. Men nu är jag nästan 40 och ångrar mig. Jag vill också uppleva flickvän och ha sex ibland som de flesta andra :/

Hur ska jag komma igång med det här nu egentligen i min ålder?

• Svar på tråden Jag är så feg med tjejer :/
  • Överste Senap
    Surkräm skrev 2025-10-26 19:01:01 följande:
    Jag var politisk när jag var yngre i ett ungdomsförbund, men sedan släppte jag det. Det var några roliga år faktiskt.

Och gällande teater så har jag skrivit upp mig för statistjobb som kan kanske kan träffa lite folk på.
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-26 15:08:31 följande:
    En man som är blyg kommer inte att göra sig särskilt väl på speeddejt. Kan inte tänka mig något sämre. Bättre att du söker dig till ställen där dejting inte är på agenden, utan på att lära känna folk.
    Hm ok :( jag tänkte ändå att det var ett snabbt sätt att få till en dejt och få känna på hur det är. Jag känner mig lite stressad över min ålder. Liksom snart 40 och aldrig haft en flickvän. Dagarna rinner iväg fort.Jag har svårt att föreställa mig dansa professionellt faktiskt. Det känns verkligen helt fel bara jag tänker på det. Speeddejtingidén fick jag på Flashback och en arbetskollega. 

Ja jag måste hitta nya områden.
    Professionellt? Man går inte på danskurs för att bli proffs utan för att ha kul, lära sig dansa, träffa folk. Väljer man nybörjarkurser så kommer alla vara på samma nivå och göra samma fel som man kan skratta tillsammans åt. 
  • Anonym (Men)
    Jag var politisk när jag var yngre i ett ungdomsförbund, men sedan släppte jag det. Det var några roliga år faktiskt.

Och gällande teater så har jag skrivit upp mig för statistjobb som kan kanske kan träffa lite folk på.
    En man som är blyg kommer inte att göra sig särskilt väl på speeddejt. Kan inte tänka mig något sämre. Bättre att du söker dig till ställen där dejting inte är på agenden, utan på att lära känna folk.
    Hm ok :( jag tänkte ändå att det var ett snabbt sätt att få till en dejt och få känna på hur det är. Jag känner mig lite stressad över min ålder. Liksom snart 40 och aldrig haft en flickvän. Dagarna rinner iväg fort.Jag har svårt att föreställa mig dansa professionellt faktiskt. Det känns verkligen helt fel bara jag tänker på det. Speeddejtingidén fick jag på Flashback och en arbetskollega. 

Så vilka områden kan du tänka dig? Du har fått många förslag på områden.
  • Anonym (Nej)
    Hm ok :( jag tänkte ändå att det var ett snabbt sätt att få till en dejt och få känna på hur det är. Jag känner mig lite stressad över min ålder. Liksom snart 40 och aldrig haft en flickvän. Dagarna rinner iväg fort.
    Ok, men prova om du tror att du kommer att utmärka dig positivt bland alla andra män och det kan leda till en snabb dejt.
  • Anonym (?)

Ja, tiden går.  Hur länge sedan var det du skrev tid första tråd här och vad har du gjort sen dess?
  • Surkräm
    Överste Senap skrev 2025-10-26 19:10:14 följande:
    Professionellt? Man går inte på danskurs för att bli proffs utan för att ha kul, lära sig dansa, träffa folk. Väljer man nybörjarkurser så kommer alla vara på samma nivå och göra samma fel som man kan skratta tillsammans åt. 
    Det har du nog rätt i. Jag kan dock inte se mig själv ha taktkänsla överhuvudtaget :P men jag är öppen för andra saker.
    Anonym (Men) skrev 2025-10-26 19:15:39 följande:
    Så vilka områden kan du tänka dig? Du har fått många förslag på områden.
    Fler volontärarbeten (har gjort tidigare) och sedan ska jag söka till att bli statist. Det är mina två planer nu.
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-26 19:16:08 följande:
    Ok, men prova om du tror att du kommer att utmärka dig positivt bland alla andra män och det kan leda till en snabb dejt.
    Utmärka mig positivt jämfört med andra män tror jag aldrig att jag kommer göra, då hade jag inte varit i denna situation. Men det är nästan omöjligt för killar att få plats på såna där, alltid lediga platser för tjejer.
  • Anonym (Nej)
    Surkräm skrev 2025-10-26 19:45:20 följande:
    Utmärka mig positivt jämfört med andra män tror jag aldrig att jag kommer göra, då hade jag inte varit i denna situation. Men det är nästan omöjligt för killar att få plats på såna där, alltid lediga platser för tjejer.
    Ändå är det speeddejting du funderat på....
  • Surkräm
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-26 19:49:40 följande:
    Ändå är det speeddejting du funderat på....
    Att utmärka mig blir jag i alla sammanhang. Lika mycket i dans. 
  • Anonym (Nej)
    Surkräm skrev 2025-10-27 16:02:21 följande:
    Fattar inte varför du hakat upp dig på dans. Välj nån annan icke-dejtrelaterad aktivitet.
  • Anonym (Men)
    Surkräm skrev 2025-10-27 16:02:21 följande:
    Skillnad. I dans behöver du bara bjuda upp, det har noll med dejting att göra. Man dansar inte bara med den man är sexuellt intresserad av. I dejting och framför allt i speeddejting ska du väcka intresse på nolltid. Gör du inte det är du rökt. I dans eller vilken annan aktivitet som helst går det bara ut på att ha trevligt tillsammans. Inga förpliktelser och inga förväntningar utöver att ha trevligt. Där läggs grunden.
  • Surkräm
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-27 16:11:11 följande:
    Fattar inte varför du hakat upp dig på dans. Välj nån annan icke-dejtrelaterad aktivitet.
    Eftersom alla alltid föreslår det.

Ja jag måste hitta något annat också.
  • Anonym (Nej)
    Surkräm skrev 2025-10-27 17:50:20 följande:
    Eftersom alla alltid föreslår det.

Ja jag måste hitta något annat också.
    Du har fått flera andra förslag. Fokusera på vad du kan tänka dig, istället för vad du inte kan tänka mig.
  • Anonym (Prova och testa)
    Anonym (Nej) skrev 2025-10-27 19:26:25 följande:
    Du har fått flera andra förslag. Fokusera på vad du kan tänka dig, istället för vad du inte kan tänka mig.
    Jag håller med testa saker som du tror du kan gilla först. Testa andra saker sen. Ibland blir man förvånad för man har fördomar om saker och tror därför inte man skulle gilla dem men så gör man det sen. Jag är inte singel men gillar att testa nya aktiviteter bara för att prova, det är utvecklande och man lär sig mer om sig själv. Ibland funkar det inte alls och ibland upptäcker man att något man inte trodde var kul är det! Det viktigaste är att våga prova på saker bara för att prova.

När jag var yngre var jag rädd att göra bort mig och vågade därför inte prova massa saker. Nu har jag gjort bort mig tillräckligt många gånger för att inse att den enda som bryr sig om detta är jag själv.

Prova och testa för att hitta saker du gillar då kanske du också hittar någon. Sen är det så när det kommer till förhållande och kärlek att den man faller för och blir ett par med kanske gillar andra saker än en själv. Att prova olika saker ger dig dock fler kontaktytor att träffa någon.
Svar på tråden Jag är så feg med tjejer :/