Man som stormar ut från hemmet
God kväll på er!
måste bara få ventilera hur min man beter sig och kolla hur ni tycker jag ska hantera situationen..
jag, dotter & man var iväg till möbelaffären idag och införskaffade lite saker till dottern rum som behövde skruvas ihop.
dottern på 14 år är jätte glad men blir aningen less hemma då maken insisterar på att hon får bygga ihop det själv. Eftersom de var hon som ville ha det. så fick nämligen han göra som barn, så den traditionen håller han på.
jag försöker hjälpa dottern och ställa upp, han står dock kvar som en hök för att kunna berätta när vi tänker fel. jag har byggt ihop många möbler i mitt liv och vet att man ibland kan läsa instruktioner lite för snabb och ibland får gå tillbaks några steg. För mig är det dock bara mänskligt och ingenting att starta krig kring.
men varje gång dotter försöker läsa instruktionerna så blir det lite fel, jag kan läsa av henne och känner att hon blir stressad av att han står och kollar och utvärderar för att kunna rycka in med expertis.
till slut blir dottern irriterad och börjar fräsa och ber han gå därifrån. Vilket han gör..raska steg och ut genom dörren.
jag står mest bara som ett frågetecken och börjar fundera hur man som vuxen kan ta åt sig av en fjortonåring? Som dessutom blir pressad att tänka rätt från första början.
men nu har han varit borta några timmar och jag vet att när han kommer hem så kommer han börja sitt prat om hur oönskad han är i familjen och att allt hade varit bättre utan honom. Självömkan. Han är inte deprimerad, så för att lugna situationen brukar jag få berätta för honom hur älskad han är. Men jag börjar tröttna på det nu.
han är omognare än ett barn..
hur ska jag hantera situationen när han kommer hem?