• Anonym (Hallon)

Erfarenhet av Hallon (mobil)?

Nån som har Hallon som leverantör? Vad är era erfarenheter? Är de bra? Suger de? 

• Svar på tråden Erfarenhet av Hallon (mobil)?
  • Anonym (Hallon1)

Funkar jättebra! Hela familjen använder det.

• Anonym (Hallon)
    Anonym (Hallon1) skrev 2025-10-25 00:01:46 följande:

Funkar jättebra! Hela familjen använder det.

Tack! Toppen att höra!
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-25 00:09:17 följande:

Jo men helt ok. De har ju dock ingen kundtjänst direkt. Därför de är billiga

Ah men det är helt ok, det måste ju finnas nån anledning till deras priser, och hellre att det är supporten som är lite nedskakad än abonnemangets funktionalitet :)
  • EnAnonumius
    Anonym (Hallon) skrev 2025-10-25 03:23:10 följande:
    Tack! Toppen att höra!
    ResanTillMelonia skrev 2025-10-25 00:09:17 följande:

Jo men helt ok. De har ju dock ingen kundtjänst direkt. Därför de är billiga

Ah men det är helt ok, det måste ju finnas nån anledning till deras priser, och hellre att det är supporten som är lite nedskakad än abonnemangets funktionalitet :)
    Haft hallon i flera år utan problem.
    De har support. En chattsupport.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hallon)
    EnAnonumius skrev 2025-10-25 04:38:03 följande:
    Haft hallon i flera år utan problem.
    De har support. En chattsupport.
    Ja, att de har support är klart - bara att den inte är så omfattande som andras vad gäller öppettider och olika typer av kontaktmöjligheter.
  • ResanTillMelonia
    Anonym (Hallon) skrev 2025-10-25 15:19:54 följande:
    Ja, att de har support är klart - bara att den inte är så omfattande som andras vad gäller öppettider och olika typer av kontaktmöjligheter.
    Yes, det är det som är haken. Sedan hade de inte abonnemang för klockor så då bytte jag
  • Anonym (Tre)

Inte haft Hallon men Tre som går på samma nät. Det var alldeles för dålig täckning för att passa mig. I städer fungerade det utmärkt men inte på vischan så att säga.

• EnAnonumius
    Anonym (Tre) skrev 2025-10-30 09:44:18 följande:

Inte haft Hallon men Tre som går på samma nät. Det var alldeles för dålig täckning för att passa mig. I städer fungerade det utmärkt men inte på vischan så att säga.

Det beror ju på vad din vischan ligger i Sverige..

3 har ju dålig  teckning i de Norra delarna av Sverige.

Men den från den breddgraden Sunne och Uppsala ligger på och söder ut så har det bra teckning även på vischan. Min son bor på vischan också (i det södra delarna av detta avlånga land) och har utmärkt teckning med 3 och även 5+G nät. 
  • Anonym (Hmmm..,,)

Hade hallon i många år. Superbra tyckte jag. De har chatt man kan skriva direkt, snabbt och enkelt.  Bor i sthlm. 

• Anonym (Tre)
    EnAnonumius skrev 2025-10-30 11:31:25 följande:
    Det beror ju på vad din vischan ligger i Sverige..

3 har ju dålig  teckning i de Norra delarna av Sverige.

Men den från den breddgraden Sunne och Uppsala ligger på och söder ut så har det bra teckning även på vischan. Min son bor på vischan också (i det södra delarna av detta avlånga land) och har utmärkt teckning med 3 och även 5+G nät. 
    Stockholms skärgård.
  • EnAnonumius
    Anonym (Tre) skrev 2025-10-30 17:55:01 följande:
    Stockholms skärgård.
    Ah okey så ditt inlägg var en s.k  klassisk  "Stocholms defaultism", d.v.s "jag bor i Stockholm, alltså gäller  samma i hela Sverige".
  • Anonym (Tre)
    EnAnonumius skrev 2025-10-31 07:32:50 följande:
    Ah okey så ditt inlägg var en s.k  klassisk  "Stocholms defaultism", d.v.s "jag bor i Stockholm, alltså gäller  samma i hela Sverige".

Det skrev jag väl inte. Den jag svarade påstod att Tre har knackig täckning i norra Sverige och bra från Uppsala och söderut och det stämmer inte alls. Jag reste i jobbet och var mycket i bland annat Göteborg och Linköping och Tre-moblien var i stort sett död mellan alla städer tills man fick täckning igen. Är även en del i Dalarna  på vintern och det var samma där.

I Stockholms skärgård fungerade den fullkomligt uselt. Tres nät har bra täckning i städerna och fungerar säkert utmärkt om man mest rör sig i städer men för mig som friluftsmänniska som är i skärgården, vandrar, åker skidor mm passade det inte särskilt bra.

Svar på tråden Erfarenhet av Hallon (mobil)?